دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 مرداد 1396 - 15:59
مدیرکل دفتر تامین مسکن کمیته امداد خبر داد:

افزایش ٧ برابری اعتبار تامین مسکن مددجویان کمیته امداد

مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد فعالیت‌ها و اقدامات این نهاد را در سال ۹۶ تشریح کرد.
کد خبر : 203016

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از کمیته امداد امام خمینی(ره)، ابراهیم بازیان، مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اعلام اینکه اعتبار اختصاص یافته برای تامین مسکن مددجویان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۳ حدود هفت برابر افزایش یافته است، گفت: در سال ۹۳ اعتبار تامین مسکن مددجویان ۱۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم امسال به ۷۳۳ میلیارد تومان افزایش یافته است و البته این رقم قابل افزایش به ۸۰۰ میلیارد تومان نیز است.


وی با اشاره به اینکه ۱۵۰ هزار خانوار تحت حمایت این نهاد فاقد مسکن و مسکن ۳۵۰ هزار خانوار نیز نیازمند مقاوم‌سازی، بهسازی و تعمیر بود، گفت: تاکنون کمیته امداد موفق شده برای ۵۰ هزار خانوار مسکن مناسب تهیه و خانه ۱۰۰ هزار خانوار را نیز تعمیر و مقاوم‌سازی کند.


بازیان با اعلام اینکه طبق برنامه ششم کمیته امداد امسال مشکل تامین مسکن ۱۰۰ هزار خانوار تحت حمایت حل خواهد شد،‌افزود: برای ۶۵ هزار خانوار فاقد مسکن با اولویت زنان مطلقه، سالمندان، خانوارهای بیش از دو نفر و افرادی که سرپرست آنها فوت کرده است خانه خریده یا ساخته می‌شود. مشکل تامین مسکن ۳۸ هزار نفر دیگر نیز که اجاره‌نشین هستند با پرداخت ودیعه حل خواهد شد.


مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با بیان این که این نهاد مصمم است امسال ۷۵ هزار نوع خدمت عمرانی به مددجویان در شهر و روستا ارائه کند، افزود: ۴۵ هزار مورد از این خدمات مربوط به ساخت و تعمیر سرویس بهداشتی، حمام، گازرسانی و حصارکشی است. همچنین ساخت یا خرید ۱۷ هزار مسکن شهری از دیگر خدمات عمرانی است که هفت هزار واحد آن از محل وام‌ بلاعوض و خدمات حمایتی کمیته امداد تهیه می‌شود.


وی با بیان این که وضعیت بد اقتصادی کشور و سر ریز فقر انباشته موجب افزایش تعداد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد شده است، هشدار داد: بر همین اساس کمیته امداد برای اشتغال‌زایی مددجویان و خودکفایی آنها نیازمند کمک مالی از سوی سازمان‌ها و نهادهاست در غیر این صورت این موضوع باعث افزایش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود.


وی از ارائه خدمات معوض به مددجویان کمیته امداد با هدف تامین مسکن مورد نیاز در شهرهای بزرگ برای نخستین بار توسط این نهاد خبر داد و گفت: برای این بخش ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است که این رقم قابل پرداخت در قالب ۱۰ هزار مورد وام خرید و ساخت مسکن به مبلغ ۲۰ میلیون تومان است. البته امکان پرداخت وام بلاعوض تا هفت میلیون تومان در این زمینه وجود دارد که در مجموع مددجویان ساکن شهرهای بزرگ می‌توانند برای خرید یا ساخت خانه ۲۷ میلیون تومان وام دریافت کنند.


بازیان در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به گرانی مسکن در پایتخت، مددجویان تهرانی می‌توانند با ۲۷ میلیون تومان وام کمیته امداد خانه تهیه کنند؟ یادآورد شد: کمیته امداد وظیفه پرداخت کل هزینه تامین مسکن مددجویان در شهرهای بزرگ را ندارد. این نهاد فقط برای حل این مشکل مشارکت می‌کند و نقش مکمل آورده مددجو را دارد. در واقع برای حل مشکل مددجویان در شهرهای بزرگ علاوه بر کمک‌های دولتی نیازمند کمک بستگان مددجو، خیران و سایر نهادها و سازمانها هستیم.


وی با تاکید بر این که کمک کمیته امداد برای ساخت خانه مددجویان مشروط به تهیه زمین از سوی مسئولان، خیران و بستگان مددجو است، گفت: در سفرهای استانی مدیران کمیته امداد تفاهم‌نامه‌هایی با استانداری، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، شهرداری و شورای شهرها برای تامین زمین مورد نیاز برای ساخت مسکن مددجویان امضا شده است.


مدیرکل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به اینکه شعار کمیته امداد «ساماندهی خدمات به مددجویان تحت حمایت» است، افزود: تامین مسکن مناسب علاوه بر اینکه مکمل خودکفایی اقتصادی خانوارهای مددجو و کاهش هزینه‌های اقتصادی آنهاست موجب توانمندسازی خانوارها در زمینه اجتماعی و فرهنگی هم می‌‌شود.


وی با اشاره به ده توصیه مقام معظم رهبری به مسئولان در مراسم تنفیذ حکم رئیس جمهوری گفت: سه توصیه ایشان مبنی بر «برنامه محوری»، «ارتباط مردمی» و «رعایت اولویت‌ها» در در دستور کار کمیته امداد قرار دارد.


بازیان با تاکید بر این که اقدامات کمیته امداد بر اساس برنامه ششم این نهاد انجام می‌شود و ارتباط با مددجویان به صورت عام و خاص است، گفت: اولویت کمیته امداد برای ارائه خدمات به مددجویان مناطق محروم و مرزی، روستاها و شهرهای کوچک زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته