دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دختران گیتاریست مشهور آمریکایی: بی.بی.کینگ به قتل رسیده است

دو هفته پس از درگذشت بی. بی. کینگ خواننده، ترانه‌سرا و گیتاریست نامدار آمریکایی، دخترانش مدیر برنامه و دستیار شخصی او را به قتل او متهم کردند.
کد خبر : 20300

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، پتی کینگ و کارن ویلیامز، دو تن از دختران بی. بی. کینگ، خواننده، ترانه‌سرا و گیتاریست آمریکایی که خبر درگذشت او حدود دو هفته پیش منتشر شد، علیه مدیر تجاری و دستیار شخصی او اقامه دعوی کیفری کردند. این دو دختر ادعا کرده‌اند که پدرشان «با مواد خارجی دستکاری شده» مسموم شده است تا «چنین القا شود که او زودتر از موعد مرده است». آنها در اظهارنامه خود تأکید کرده‌اند که «من باور دارم که پدرم به قتل رسیده است».


شکایت کیفری این دو دختر علیه لاورن تونی، مدیر تجاری کینگ و مایرون جانسن، دستیار شخصی وی اقامه شده است. به گزارش CNN پتی کینگ و کارن ویلیامز اظهارنامه‌های خود را جداگانه اما با کلمات با دقت تعیین شده در آخر هفته (میلادی) گذشته تنظیم کرده‌اند.


وکلایی که اختیار دارایی‌های کینگ را بر عهده دارند، این ادعا را «بی اساس» و «توهین‌آمیز» خوانده‌اند. یکی از وکلا گفته که این ادعا «مضحک» است و با هدف گرفتن یک چک پرداخت مطرح شده است.


به گزارش BBC پزشک قانونی منطقه کلارک در نوادا اعلام کرده است که در مورد ادعای قتل تحقیق خواهد کرد و در این مورد با بخش قتل اداره پلیس لاس وگاس همکاری می‌کند. جان فودنبرگ پزشک قانونی منطقه کلارک گفته است: «در این مرحله ما هیچ مدرکی در مورد درستی این اتهامات نداریم.» به گفته این مقام مسئول انتظار می‌رود تحقیقات پزشکی در این زمینه حداقل شش تا هشت هفته ادامه داشته باشد.


بی. بی. کینگ در تاریخ 14 می (24 اردیبهشت) در خانه‌اش در لاس وگاس در خواب از دنیا رفت. وی هنگام مرگ 89 سال داشت. پزشک وی و پزشک قانونی در آن تاریخ اعلام کردند که مرگ کینگ به علت یک رشته سکته‌های خفیف مرتبط با دیابت نوع 2 اتفاق افتاده است.


بی. بی. کینگ گیتاریست، خواننده و ترانه‌سرای سیاه‌پوست سبک بلوز، آر اند بی و بلوز راک متولد 1925 در میسی‌سی‌پی در کودکی کارگر مزارع پنبه بود و در جوانی به عنوان یکی از بهترین نوازندگان گیتار در جهان شهرت یافت. وی برای سبک خاص خود در نوازندگی با تک نت‌های واضح و ویبراتو روی گیتار برقی شهرت داشت. از جمله ترنه‌های مشهور بی. بی. کینگ میتوان به «هیجان از میان رفته است»، «بلوز ساعت سه» و «عزیزم، می‌دانی که دوستت دارم» اشاره کرد. چندین نسل از نوازندگان تحت تأثیر بی. بی. کینگ بودند و نام او در تالار مشاهیر بنیاد بلوز و تالار مشاهیر راک اند رول ثبت شده است. مجله رولینگ استون نیز در سال 2011 نام بی. بی. کینگ را در فهرست یکصد گیتاریست بزرگ تاریخ قرار داد.


گزارش از: ساسان گلفر


انتهای پیام/

برچسب ها: لاس وگاس
ارسال نظر
هلدینگ شایسته