دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دانش‌جعفری تاکید کرد:

اقتصاد به دنبال نوش‌دارویی به نام تامین‌مالی/ وظایف وزارت اقتصاد با چند وزارتخانه برابری می‌کند

وزیر اسبق اقتصاد گفت: تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی، جدی‌ترین وظیفه‌ای است که در شرایط کنونی بر دوش وزیر اقتصادی دولت دوازدهم قرارداده شده و شخص وزیر باید با اشراف کامل بر این موضوع، وارد این وزارتخانه شود.
کد خبر : 202950

داود دانش‌جعفری وزیر اسبق اقتصاد، در گفت‌وگو با خبرنگار آنا درخصوص وزیر پیشنهادی اقتصاد، تامین مالی را از مهم‌ترین نیازهای کنونی اقتصاد دانست و گفت: جدی‌ترین وظیفه‌ای که در شرایط کنونی بر دوش وزیر اقتصاد دولت دوازدهم نهاده‌شده، تامین مالی بنگاه‌های اقتصادی است که باید شخص وزیر با اشراف کامل بر این موضوع، کاندید عهده‌دار شدن تصدی این وزارتخانه شود.


وی ادامه داد: شرایط و عملکرد بازارسرمایه تاکنون پاسخگوی نیاز بازار نبوده و عملکرد بانک‌مرکزی نیز در تامین‌مالی بنگاه‌های اقتصادی با چالش مواجه می‌شود چراکه اگر بانک مرکزی به طور مستقیم به این موضوع ورود کند، متهم به اتخاذ سیاست‌های انبساطی خواهد شد.


دانش‌جعفری به برنامه‌های ارائه شده از سوی کرباسیان اشاره کرد و ادامه داد: این برنامه‌ها با سه‌هدف اصلی تشریح شده که در ابتدا تمرکز بر افزایش ثروت عمومی، افزایش اشتغال و البته اهمیت تولید تدوین و تنظیم شده اما باید توجه داشت که تمامی این موارد باردیگر به تامین مالی بازمی‌گردد که وزارت اقتصاد باید برای آن برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشد.


وزیر اقتصاد در دولت نهم، در بخش دیگر به اقتصاد بدون نفت نیز اشاره کرد و گفت: تمرکز بر دیگر پتانسیل‌های اقتصادی با وجود درآمدهای نفتی بسیار سخت است و انرژی زیادی را از جانب مجموعه جدید مدیریتی می‌طلبد زیرا این وزارتخانه در شرایط فعلی برابر با چند وزارتخانه در سایر کشورها گستردگی وظایف و مسئولیت اجرایی را بر عهده دارد و نمی‌تواند به راحتی بر روی اقتصاد بدون نفت تمرکز محسوسی داشته باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته