دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1394 - 12:53
اخباری از واحدهای کنگاور، دامغان، بافق، شهرضا و سما رشت

از رقابت «کدبانو خوابگاه» و «آقای آشپز» در دامغان تا مبارزه با مواد مخدر در کنگاور

حوزه معاونت دانشجویی واحد دامغان، چهاردهمین دوره مسابقه آشپزی کدبانوی خوابگاه و یازدهمین دوره از سری مسابقات آقای آشپز را در خوابگاه‌های این واحد دانشگاهی در دو بخش تفکیکی خانم‌ها و آقایان و برای نخستین مرتبه به شکل کتبی برگزار کرد.
کد خبر : 20295

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ۶۳ داوطلب از خوابگاه حضرت زینب (س) و تعداد ۲۳ دانشجوی داوطلب از خوابگاه امام رضا (ع) با دریافت جزوه رایگان آشپزی دانشجویی در این دوره ثبت نام و در آخرین روز هفته خوابگاه‌ها در آزمون کتبی این دوره شرکت کردند.


بنا به مندرجات اطلاعیه صادره از سوی اداره امور خوابگاه‌ها در این دوره، به ۶ نفر از گروه منتخب خواهران و ۴ نفر از گروه برادران جوایز نقدی و لباس و لوازم ورزشی به ارزش 4 میلیون و 100 هزار ریال تعلق گرفت.


معاون دانشجویی واحد دامغان با تقدیر از حضور صمیمانه دانشجویان گفت: توانمندی آشپزی دانشجویان و ضرورت آشپزی به منظور استفاده از غذای مطلوب و پرهیز از تداوم در استفاده از فست فود‌ها الزامی است که ما را به ادامه مسابقات آشپزی در هر نیمسال تحصیلی تشویق می‌کند.


جزء مومنی با توجه به ضرورت تقویت هنر آشپزی نزد دانشجویان و با توجه به اینکه غذای ایرانی همواره مطلوب ذائقه جهانی بوده، خاطر نشان کرد: در این دوره از مسابقات ۸۹ دانشجو در دو گروه مستقل خانم‌ها و آقایان به رقابت پرداختند و پاسخگوی ۲۶ پرسش تستی و ۴ پرسش توضیحی بودند.


برگزاری نمایشگاه مبارزه با مواد مخدر در واحد کنگاور


نمایشگاه پوستر و عکس مبارزه با مواد مخدر به مدت یک هفته در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کنگاور برگزار شد.


این نمایشگاه که با همکاری اداره بهداشت شهرستان کنگاور و با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان با معضل بزرگ اعتیاد و ارتقای آگاهی آنان از عوارض این پدیده شوم و خانمان برانداز، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کنگاور به مدت یک هفته در سالن آمفی تئا‌تر دانشکده علوم پایه برگزار شد.


کسب مقام استانی دبیرستان پسران سما واحد رشت


در سی و سومین دوره مسابقات استانی دانش آموزی هنرهای آوایی و نمایشی که با حضور گروه ‌های منتخب مدارس استان گیلان برگزار شد گروه سرود دبیرستان پسران سما واحد رشت دوره اول خوش درخشید و رتبه دوم این مسابقات را کسب کرد.


در این دوره از مسابقات گروه دانش آموزی از مدارس سراسر استان گیلان حضور داشتند که دانش آموزان دبیرستان پسران سما واحد رشت توانست مقام دوم این دوره از مسابقات را در استان گیلان به خود اختصاص دهد.


اعضای این گروه متشکل از مهراب پاکدل، محمد اسکندری، آیت نوشادل، محمد دانش، امیرضا صبحی، امیرحسین فردوسی، علیرضاآزرد، محمد قانع، احسان حنیفی، محمد عاصی، محمد نقد علی‌زاده، امیر علی آرمند، اشکان محمدی، مبین بهاری، الیاس کیخسروی، امیر محمد طالع دوست، شایان قاسمی، سروش بابایی، آریا تیغ افشان، ماهان انتظامی، امیرمحمد زارعی، معراج نیک بین با اجرای یکدست و یکنواخت خود به سرپرستی و آهنگ سازی صدرالدین زنده رخ مربی هنر دبیرستان پسران سما واحد رشت توانستند به این عنوان مهم دست یابند.


همچنین در مسابقات قرآن و عترت دانش آموزی و جشنواره فرهنگی هنری نیر که از طرف اداره آموزش و پرورش شهرستان رشت دربین مدارس متوسطه دوره اول برگزار گردید دانش آموزان سما توانستند در رشته‌های حفظ قرآن، تفسیر صحیفه سجادیه، تئا‌تر، کاریکاتور، نقاشی و خوشنویسی رتیه اول را کسب کنند.


نشست فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی بافق


نشست فرهنگی با عنوان ژئوتوریسم و جاذبه‌های گردشگری استان یزد در دانشگاه آزاد اسلامی بافق برگزار شد.


در این نشست که با همت دفتر فرهنگ اسلامی و در محل سالن کنفرانس دانشکده فنی برگزار شد، جمعی از کارکنان و اساتید حضور داشتند.
دکتر عزت اسلامی‌زاده از اساتید رشته زمین‌شناسی دانشگاه، با برشمردن ویژگی‌ها و جاذبه‌های توریستی استان یزد به معرفی بخش‌های مختلف جاذبه‌های گردشگری استان یزد در زمینه کوه، دشت، رود، دره، تپه‌های شنی، گونه‌های جانوری و ژئوتوریسم معدن پرداخت و استان یزد را یکی از قطب‌های عمده ژئوتوریسم و اکوتوریسم در ایران دانست.


جشنواره ایده بر‌تر در دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا برگزار شد


جشنواره ایده بر‌تر با هدف شناسائی و شکوفائی خلاقیت دانشجویان و اساتید در حوزه علوم پایه، فنی و مهندسی، علوم انسانی و پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرضا برگزار شد.


دبیر جشنواره ایده بر‌تر گفت: به همت حوزه معاونت پژوهشی و مرکز تحقیقات شیمی رازی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا جشنواره با حضور دانشجویان، اساتید و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه در سالن اجتماعات شهید چمران دانشکده تحصیلات تکمیلی واحد شهرضا برگزار شد.


دکتر سید نظام الدین میرستاری افزود: محورهای پیشنهادی این جشنواره شامل صرفه جوئی و ارتقاء بهره وری- فناوری نانو- گیاهان داروئی و طب سنتی- صنایع غذائی و تغذیه – کاتالیست- فناوری اطلاعات IT- فنی و مهندسی- علوم داروئی- علوم انسانی و معارف دینی- ومحیط زیست (حذف آلاینده‌های هوا، آب، خاک و حذف ریزگرد‌ها) بود که با استقبال خوب دانشجویان و اساتید مواجه شد.


عضو هیئت علمی شیمی واحد شهرضا گفت: پس از فراخوان ۵۶ ایده به دبیرخانه رسید که با ارائه ۲۶ ایده در مراسم جشنواره موافقت شد و این افراد ایده‌های خود را برای حاضرین در مراسم تشریح کردند.


رئیس مرکز تحقیقات شیمی رازی واحد شهرضا بیان کرد: با رای هیات داوران ۱۰ ایده به عنوان ایده بر‌تر انتخاب شد و در پایان مراسم با اهداء هدایائی از آنان قدردانی شد.


اسامی دانشجویان برگزیده شامل: محسن پناهی پور- نازنین جهانگیری-حسن مهریان—طاهره محمد قصابی-نفیسه بهرامی نژاد-امیر یوسفی- نازنین مختاری. اساتید دارای ایده بر‌تر: حسین ایزدی-علیرضا گلشنی-اعظم اعرابی


انتهای پیام/

برچسب ها: تنیس روی میز
ارسال نظر
قالیشویی ادیب