دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران:

رقابت 720 نفر از جانبازان، آزادگان و خانواده شهدا در مسابقات قرآنی بنیاد شهید

مدیر کل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان از اواخر مرداد ماه آغاز به کار خواهد کرد، گفت: در این دوره از مسابقات 720 نفر در حوزه کشوری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
کد خبر : 202948

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حسینعلی بیات مدیرکل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری که در خصوص فعالیت‌های حوزه‌های قرآنی و مسابقات این حوزه برای خانواده شهدا، جانبازان و آزادگان برگزار شد، عنوان کرد: امسال شاهد برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات قرآنی برای خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان هستیم. این مسابقه در 4 رشته حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد.


وی افزود: در این مسابقات 25 هزار نفر در مرحله شهرستانی 10 هزار نفر در مرحله استانی و 720 نفر در مرحله کشوری به رقابت خواهند پرداخت که در نهایت به تمام شرکت‌کنندگان هدایای عمومی و به برگزیدگان هدایای ویژه اهدا خواهد شد.


بیات تصریح کرد: در حوزه استانی برای افزایش تعداد شرکت کنندگان تحت فشار هستیم که متاسفانه به دلیل مشکلات مالی نمی‌توانیم میزان مشارکت افراد را افزایش دهیم.


مدیرکل هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد:‌ مسابقات قرآنی در دو مرحله برای ایثارگران و پسران آنها و مرحله بعدی همسران و دختران آنها برگزار خواهد شد که در مرحله اول 320 نفر و در مرحله دوم 400 نفر در مرحله کشوری به رقابت خواهند پرداخت.


وی افزود: مرحله آقایان از 26 تا 29 مرداد و مرحله بانوان از 30 مرداد تا 2 شهریور در هتل صدر مشهد برگزار خواهد شد.


بیات با توجه به توسعه مسابقات قرآنی بنیاد شهید نسبت به دوره‌های قبل یادآور شد: در گذشته تنها جانبازان 25 درصد به بالا آزادگان، شهدا و خانواده‌های آنها می‌توانستند در این مسابقات شرکت کنند که خوشبختانه با قوانینی که در برنامه ششم توسعه وضع شد محدودیت جانبازی حذف و تمام جانبازان می‌توانند در این دوره از مسابقات شرکت کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته