دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1394 - 11:38
دست برانکو برای ایجاد تغییر در پرسپولیس زیاد هم باز نیست

جو گیر نشو آقای سرمربی!

تعداد قابل توجهی از بازیکنان پرسپولیس در حد و اندازه های این تیم نیستند. اما چه تضمینی وجود دارد در صورت خروج آنها از تیم، بازیکنان بهتری جایگزین آنها شود.
کد خبر : 20294

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزای آنا، پرسپولیسی ها در یک شب تلخ مقابل تیم الهلال شکست سنگینی را متحمل شدند تا وداع تلخی با لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند. پس از حدف پرسپولیس از لیگ قهرمانان آسیا بسیاری از پیشکسوتان این تیم در مصاحبه هایی اعلام کردند که پرسپولیس نیاز اساسی به خانه تکانی دارد و باید تغییرات زیادی در ترکیب تیم صورت بگیرد.


شکی نیست که تعداد قابل توجهی از بازیکنان پرسپولیس در حد و اندازه های این تیم نیستند، اما چه تضمینی وجود دارد در صورت خروج آنها از تیم، بازیکنان بهتری جایگزین آنها شود، آن هم با توجه به اینکه در فوتبال کشورمان با کمبود بازیکن طراز اول روبرو هستیم. به طور مثال بسیاری اعتقاد دارند سوشا مکانی دروازه بان مطمئنی برای پرسپولیس نبوده، اما جالب اینکه وی یکی از دعوت شدگان به اردوی تیم ملی است و این به معنای تعداد کم دروازه بان طراز اول در لیگ است.


به نظر می رسد در صورت واگذاری پرسپولیس به بخش خصوصی، برانکو در این تیم ماندگار باشد چرا که قرارداد او با پرسپولیس تا پایان لیگ پانزدهم اعتبار دارد و در صورت برکناری وی توسط مالک جدید، باید غرامت سنگینی به برانکو پرداخت شود. با توجه تداوم حضور برانکو در پرسپولیس، مربی کروات سرخ‌ها که به خوبی واقف است برای موفقیت در لیگ پانزدهم باید تغییرات زیادی را در تیمش ایجاد کند باید مراقب باشد و تحت جو موجود برای تغییر بیشتر بازیکنان پرسپولیس قرار نگیرد.


با توجه به قوانین نقل و انتقالات فوتبال ایران،هر تیم لیگ برتری می تواند 6 بازیکن لیگ برتری، 7 بازیکن زیر23 سال و 4 بازیکن خارجی را جذب کند، به طور حتم تا زمانی که باشگاه هایی نظیر سپاهان، فولاد خوزستان و حتی ذوب‌آهن حضور دارند، به راحتی اجازه جذب بازیکنان طراز اول داخلی را به پرسپولیس نخواهند داد. از آن طرف پرسپولیسی‌ها تنها می‌توانند دو بازیکن خارجی را جذب کنند چرا که اومانیا با پرسپولیس قرارداد دارد و گابریل هم با توجه به عملکرد خوبش در نیم فصل دوم لیگ چهاردهم احتمالا در پرسپولیس ماندگار خواهد بود. با توجه به شرایط موجود برانکو با معادله ای روبروست که امکان موفقیت او را در لیگ پانزدهم با تردید روبرو کرده است.


به طور حتم پرسپولیس احتیاج به جذب چند بازیکن باکیفیت دارد، اما نباید این شائبه برای برانکو به وجود بیاید که به راحتی می تواند بازیکنان مدنظرش را جذب کند. چه بسا اینکه اگر لیگ ایران دارای تعداد زیادی بازیکن خوب و باکیفیت بود، شاهد نمایش ضعیف نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا نبودیم.


انتهای پیام/

برچسب ها: برانکو پرسپولیس
ارسال نظر
قالیشویی ادیب