دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 مرداد 1396 - 06:42
محتشمی در گفت وگو با آنا:

ربیعی، بطحایی و کرباسیان شانس کمتری برای رای اعتماد مجلس دارند

دبیرکل حزب آزادی گفت: وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی بی‌تردید شانس کمتری برای کسب رای اعتماد در مجلس دارند.
کد خبر : 202934

مجید محتشمی کارشناس سیاسی اصلاح‌طلب در گفت و گو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری آنا، در انتقاد نسبت به ترکیب کنونی کابینه پیشنهادی دولت اظهار کرد: اعتقاد اصلاح‌طلبان بر این است، که آقای روحانی از ادبیات اصلاح‌طلبی استفاده کرده و به این روش به اردوگاه اصلاح‌طلبان ورود پیدا کرده است، اما از نخبگان این طیف در ترکیب کابینه استفاده نکرده است.


وی با یادآوری اینکه افرادی که از روحانی حمایت کردند، عمدتا تحت تاثیر رهبری اصلاحات و احزاب اصلاح‌طلب قرار داشتند، تصریح کرد: طبیعی است که بعد از پیروزی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم، حامیانش مطالباتی داشته باشند، ضمن‌اینکه از این حق برخوردار هستند، که سهمی از بدنه دولت کنونی داشته باشند.


دبیرکل حزب آزادی با بیان اینکه روحانی کمتر به وعده خود عمل کرده و تقریبا وابسته به هیچ حزب و تشکلی چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا نیست، ‌خاطرنشان کرد: هم‌اکنون یک راه میانبر به رئیس جمهور پیشنهاد می‌کنم، که اگرچه وی از حضور نخبگان اصلاح‌طلب در بدنه کابینه استفاده نکرده است، اما باید از آنها به عنوان مشاوران خود، که تعدادشان می‌تواند از وزرای کابینه هم بیشتر باشد، استفاده کند، و منظومه فکری و دیدگاه‌هایش را از ناحیه آنها دریافت کند، و حرکت جبرانی خود را به این سمت و سو ببرد.


محتشمی افزود: البته آقای روحانی باید برای انتخاب مشاوران اصولگرای خود نیز، از میان نخبگان این طیف، که مشی اعتدالگرایانه دارند، همچون آقایان باهنر، حداد عادل و احمد توکلی استفاده کند.


وی در رابطه با برخی اظهارات در مورد دو نفر از وزرای پیشنهادی، که براساس ارزیابی‌ها نمره قبولی نگرفته‌اند، عنوان کرد: در مجلس کنونی تنها 103 نفر نماینده اصلاح‌طلب حضور دارند، بنابراین از اکثریت آرا برخوردار نیستند، چراکه اکثریت مجلس در اختیار اصولگرایان معتدلی است که، بخشی از آنها زیر چتر آقای روحانی قرار دارند.


محتشمی تصریح کرد: در این مورد می‌توان به ربیعی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بطحایی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و کرباسیان وزیر پیشنهادی وزارت اقتصاد و دارایی اشاره کرد، که بی‌تردید شانس کمتری برای کسب رای اعتماد در صحن دارند.


وی یادآورشد: در هر حال اصلاح‌طلبان امیدوار هستند، همان طور که آقای روحانی قبل از برگزاری انتخابات از حمایت گسترده این طیف بهره‌مند شد، به نوعی بتوانند ردپایی از نگرش اصلاح‌طلبی را نیز در دولت دوازدهم مشاهده کنند، تا در انتخابات سال 1400 شاهد افت آرای اصلاح‌طلبان نباشیم.


این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: هم‌اکنون اصلاح‌طلبان این دغدغه را دارند، آقای روحانی بتواند به وعده‌هایی که در رابطه با موضوعات مختلف اجتماعی، اعم‌از اینکه کل جامعه را تحت پوشش بیمه رایگان قرار دهد و مشکل بیکاری و رکود اقتصادی را برطرف کند، جامه عمل بپوشاند.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته