دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یادداشت محمدرضا اصلانی بر نمایش «ملاقات بانوی سالخورده»

بارقه‌های شکفتن تئاتر ایران

محمدرضا اصلانی، نویسنده و کارگردان سینمای ایران اجرای نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» را نشانه‌ای از شکفتن دوباره تئاتر ایران دانست.
کد خبر : 20290

به گزارش گروه فرهنگی آنا و به نقل از روابط عمومی نمایش، محمدرضا اصلانی در یادداشتی به مناسبت اجرای دوباره نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» نوشت:


« «بانوی سالخورده» بسیار بر صحنه آمده است و رفته، اما این بار بانوی سالخورده بر صحنه نشسته. میزانسن‌های طراحی شده، ترکیب سفید در سفید عروسک‌ها و کاراکترها، دوگانگی رفتار خنثی و مفعول عروسک‌ها و حرکات به تقریب بیومکانیکال میرهولدی، به جای تیپ سازی تک بعدی شخصیت‌ها – که این نمایشنامه چنین ظرفیتی دارد – دو سوی کاراکترهای اعتراف شده را به عنوان یک شخصیت روان اجتماعی بر صحنه تصویر می‌کرد. این کار کمی نیست. برآمدن گروه‌های تئاتری این چنین، خود می‌باید گفت بارقه‌های شکفتن دیگر بار تئاتر ایران است که می‌باید از بومی شدن ناهنجار به جهانی شدن رود.»


«ملاقات بانوی سالخورده» نوشته فردریش دورنمات و به کارگردانی هادی حجازی‌فر پس از کسب دو جایزه بهترین کارگردانی و بهترین طراحی صحنه از سی و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، از 9 اردیبهشت در سالن اصلی فرهنگسرای نیاوران روی صحنه رفته است.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته