دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 خرداد 1394 - 10:05

انتشار بخش جدیدی از ایمیل‌های هیلاری کلینتون در ماه آینده

وزارت امور خارجه آمریکا قصد انتشار بخش دیگری از ایمیل‌های وزیر خارجه سابق این کشور را در ماه آینده دارد.
کد خبر : 20282

به گزارش سرویس بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که قصد دارد بخش دیگری از ایمیل‌های هیلاری کلینتون را در روز سی‌ام ژوئن(9 تیر) منتشر کند.


بر اساس این گزارش، در بیانیه این وزارتخانه همچنین آمده است که در هر 60 روز بخشی از این ایمیل‌ها بر اساس دستور دادگاه منتشر خواهد شد.


در بخش دیگری از این گزارش آمده است: این مسئله البته مورد اعتراض رایان جیمز، وکیلی که یکی از عوامل اصلی انتشار این ایمیل‌ها بوده قرار گرفته است و وی خواستار انتشار هر دو هفته یک بار این ایمیل‌ها شده است.


این گزارش در ادامه می‌افزاید: یک قاضی فدرال آمریکا ماه گذشته دستور انتشار ایمیل‌های مربوط به دوران حضور هیلاری کلینتون در وزارت خارجه را به این علت داد که وی از ایمیل شخصی خود برای تبادل ایمیل‌های مربوط به وزارت خارجه استفاده کرده بود.


بخش اول این ایمیل‌ها جمعه گذشته منتشر شد و نشان داد که هیلاری کلینتون از وجهه خود پس از حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی و کشته شدن سفیر این کشور، نگران بوده است.


کلینتون که کاندیدای اصلی دموکرات‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده آمریکا است، به دلیل این مسئله به شدت مورد انتقاد محافل سیاسی در آمریکا قرار گرفته است.


گفتنی است بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا قرار است انتشار 55 هزار صفحه ایمیل مربوط به این مسئله تا ژانویه سال آینده میلادی پایان یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته