دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
سعید سعدی، تهیه‌کننده در گفت‌وگو با آنا:

حمایت از سینمای دفاع مقدس فقط شعار و ادعاست/ با بدبختی «دریاچه ماهی» را اکران می‌کنم!

این تهیه‌کننده گفت: «دریاچه ماهی» از 29 شهریور همزمان با هفته دفاع مقدس اکران می‌شود آنهم درحالیکه هیچ حمایتی در اکران از ما نمی‌کنند. فقط داد می‌زنند که فیلم ارزشی بسازید اما حاضر نیستند چندتا سالن به این آثار بدهند.
کد خبر : 202804

سعید سعدی، تهیه‌کننده پرکار سینما در گفت‌وگو با خبرگزاری آنا ضمن اعلام این خبر که فیلم دفاع مقدسی «دریاچه ماهی» را همزمان با هفته دفاع مقدس روی پرده سینما خواهد برد، گفت: همین زمان را هم برای اکران این فیلم دفاع مقدسی به زور گرفتیم؛ آن هم در گروه آزاد!


تهیه‌کننده «گیلانه» توضیح داد: برای اکران این فیلم‌ها هیچ حمایتی نمی‌شویم. هرچه هم سینمادار و مدیریت سینما درباره پشتیبانی از این آثار می‌گوید، فقط شعار است. به این فیلم‌ها سینما نمی‌دهند و با آنها قراردادی نمی‌بندند. الان هم مجبوریم در گروه آزاد این فیلم بادغدغه را روی پرده ببریم.



وی با بیان اینکه اکران «دریاچه ماهی» از 29 شهریور شروع می‌شود، گفت: من مدیون هم نسل‌هایم هستم و دار و ندارم از آن نسل جنگ و انقلاب است. 50 درصد از هزینه تولید این فیلم حتی از بخش خصوصی است. اما گویا باید بگویم که اشتباه کردم که وارد اینجور آثار شده‌ام!


سعدی در این باره با گلایه از عدم حمایت‌ها به آنا گفت: مدام در بوق و کرنا می‌کنند که ما حامی فیلم‌های به اصطلاح ارزشی و دفاع مقدسی هستیم اما در اکران حتی حاضر نیستند کوچکترین کمکی کنند و چندسالن به ما بدهند. بازهم می‌گویم که فقط ادعاست.


وی افزود: 20 روز است که درحال هماهنگی و رایزنی با سینماداران و بقیه هستیم اما دریغ از اینکه حاضر بشوند سالن بیشتری را در اختیار فیلم بگذارند. برخی فیلم‌ها مثل «ویلایی‌ها» با وجود برخی فضای تبلیغاتی ولی بازهم در اکران اذیت شدند. «دریاچه ماهی» که همین هیچ جو تبلیغاتی و هیاهو را هم ندارد.



تهیه‌کننده فیلم «روزهای زندگی» همچنین با بیان اینکه با این برخورد ما تهیه‌کنندگان مانده‌ایم چکار کنیم، افزود: ما به نهادهایی که سینما دارند مثل شهرداری نامه زدیم ولی اعلام می‌کنند که اصلا درخواستی به آنان نرسیده! این درحالی است که با حضور شهردار و تیم جدید، دیگر معلوم نیست تکلیف ما به کجا می‌کشد.


لازم به ذکر است که «دریاچه ماهی» به قلم مصطفی رستگاری با مضمون دفاع مقدس روایتی از شهدای هنوز بر جای مانده کانال ماهی دارد.


این فیلم به کارگردانی مریم دوستی، نگاهی به وقایع پس از جنگ دارد و داستان چند خانواده را روایت می‌کند که در نقطه مشترکی به یکدیگر می‌رسند و در این میان عشق گمشده‌ای پیدا می‌شود. در واقع این فیلم تجلیلی از شهدای جاویدالاثر خواهد بود.


نادر فلاح، ستاره اسکندری، لاله اسکندری، حسن نجاریان، رهام تدریسی، حدیثه تهرانی، مجتبی پیرزاده، صحرا اسداللهی، حسین باشه آهنگر، ابراهیم برزیده، علی نجاریان، کاوه احمدی، مهدی الیاسی، گلشید بحرایی، سعید بیات، علی فرهادی، با هنرمندی علی دهکردی و با حضور افتخاری افشین هاشمی گروه بازیگران فیلم سینمایی «دریاچه ماهی» را تشکیل داده‌اند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته