دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1396 - 18:23
رقابت های انتخابی والیبال قهرمانی جهان ۲۰۱۸ - منطقه آسیا/

جشن صعود بلندقامتان ایران/ شاگردان کولاکوویچ روی نوار پیروزی

تیم ملی والیبال ایران مقابل قزاقستان پیروز شد جواز سهمیه جهانی را کسب کرد.
کد خبر : 202791

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، در چهارمین روز از رقابت های انتخابی والیبال جهان در منطقه آسیا و از گروه B که به میزبانی سالن رضازاده در شهر اردبیل برگزار می شود، از ساعت 18:00 دو تیم ایران و قزاقستان به مصاف هم رفتند.


بلندقامتان ایران در چهارمین روز مسابقات انتخابی والیبال جهان تاکنون مقابل تیم های چین و کره به میدان رفتند و هر دو بازی را با نتیجه سه بر صفر پیروز شدند و هم اکنون شش امتیاز دارند، تیم قزاقستان هم دو بار به میدان رفته اما در هر دو بازی شکست خورده و هیج امتیازی ندارد.


سعید معروف، عبادی پور، محمد موسوی، فرهاد قائمی، سامان فائزی و امیر غفور 6 بازیکن بودند که به دستور کولاکوویچ مقابل قزاقستانی ها به میدان رفتند.


در ست اول ایران با نتیجه 25 بر 18 پیروز میدان شد.


در ست دوم اما بازی سخت پیش رفت، بازی هر دو تیم پایاپای بود تا اینکه ملی پوشان ایران با عملکرد خوبی که داشتند امتیاز را به 21 رساندند و تیم حریف در امتیاز 15 جا ماند، بازی همچنان با فشار شاگردان کولاکوویچ ادامه داشت تا اینکه این ست هم با نتیجه 25 بر 17 به سود ایران به پایان رسید.


کار در ست سوم راحت تر پیش رفت و بلندقامتان ایران خیلی زود به امتیاز 8 رسیدند، شاگردان کولاکوویچ با حمایت پرشور هواداران اردبیلی در این ست موفق عمل کردند و مثل همیشه خیلی زود به امتیاز 16 رسیدند، بلندقامتان ایران این ست هم با اقتدار با نتیجه 25 بر 15 پیروز شدند. شاگردان کولاکوویچ در هر سه بازی حریفان را با نتیجه 3 بر صفر شکست داد.


شاگردان کولاکویچ یک روز مانده به پایان مسابقات انتخابی قهرمانی جهان جشن صعود گرفتند و جهانی شدند. تیم ایران با سه بازی و سه برد در جدول مسابقات نه امتیازی شد و به عنوان تیم صدرنشین به همراه چین جهانی شدند.


نکته جالب توجه مسابقات امروز حضور کمرنگ بانوان در سالن 6000هزار نفری رضازاده بود، بانوان ایرانی که در روز اول و دوم مسابقات حضور بی نظیری داشتند اما امروز تنها عده ای از بانوان شانس حضور در سالن را پیدا کرده بودند و مابقی با اینکه بلیط هم خریداری کرده بودند اما پشت درب های بسته سالن ماندند تا اینکه با وساطت خبرنگاران و مسئولان به سالن رسیدند.



انتهای پیام/

برچسب ها: قزاقستان ایران
ارسال نظر
قالیشویی ادیب