دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1396 - 16:49

سفر قریب‌الوقوع هیات سازمان منع تسلیحات شیمیایی به دمشق

معاون وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد که هیاتی از سازمان منع سلاح‌های شیمیایی در 10 روز آینده برای تحقیقات درباره حمله خان شیخون، به دمشق سفر می‌کند.
کد خبر : 202764

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا از ایسنا، فیصل مقداد در مصاحبه با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: «دولت سوریه همه توان و امکانات خود را برای کمک به کارشناسان سازمان ملل متحد برای انجام فعالیت خود و حضور در مکانی که حمله شیمیایی احتمالی در آن رخ داده است، به کار می‌گیرد.»


احمد اوزومجو، مدیرکل سازمان منع سلاح‌های شیمیایی سه‌شنبه گذشته اعلام کرده بود که بهبود اوضاع امنیتی در سوریه به این سازمان اجازه می‌دهد تا سفر دیگری به دو مقری که در آن از مواد شیمیایی استفاده شده است، انجام دهد.


فیصل مقداد گفت: «هیات سازمان منع سلاح‌های شیمیایی که اوایل سال میلادی به سوریه سفر کرد به‌دلایل امنیتی وارد خان شیخون نشد و از پایگاه هوایی شعیرات در حومه حمص بازدید نکرد.»


وی افزود: «دمشق بر روی بی‌طرف بودن اعضای هیات مشترکی که قرار است به سوریه سفر کند حساب باز می‌کند. ما از این هیات می‌خواهیم به پایگاه شعیرات بروند تا ما به این ترتیب اسناد و مدارک لازم را درباره ارتباط نداشتن با حمله شیمیایی در خان شیخون ارائه کنیم.»


غرب و آمریکا پیشتر نظام سوریه را به حمله شیمیایی در خان شیخون ادلب متهم کردند و آمریکا در مقابل پایگاه ارتش سوریه را بمباران کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته