دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1396 - 11:20

بیطرف باید 4 سال قبل به وزارت نیرو می‌آمد

دبیر انجمن برق درباره پیشنهاد بیطرف برای سکان‌داری وزارت نیرو در کابینه دولت دوازدهم گفت: عملکرد بیطرف در دوره قبل حضور وی در وزارت نیرو قابل دفاع است و حتی باید 4 سال قبل به وزارت نیرو بازمی‌گشت.
کد خبر : 202616

علیرضا کفش‌کنان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با تاکید بر اینکه بیطرف باید زودتر از این‌ها به وزارت نیرو بازمی‌گشت، عنوان کرد: عملکرد ایشان در دوره سکان‌داری وزارت نیرو کاملا مثبت ارزیابی می‌شود و بیش‌تر فعالان صنعت آب و برق این نگاه را دارا هستند. حتی پیشنهاد وی بارقه‌های امید را در دل فعالان صنعت آب و برق روشن کرد.


وی تصریح کرد: قطعا بدنه وزارت نیرو از انتخاب بیطرف استقبال خواهد کرد چرا که در دوره پیشین حضور وی کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته است.


کفش‌کنان بیان کرد:‌ البته دفاع از عملکرد ایشان به این معنا نیست که نقدی بر وزارت نیرو در دوره تصدی وی وجود ندارد بلکه همواره مدیران با محدودیت‌هایی مواجه هستند که بخشی از آنها از اختیارات فرد خارج است و اگر بخواهیم نقدی منصفانه داشته باشیم باید این محدودیت‌ها را در نظر گرفت.


این فعال صنعت برق ادامه داد: فکر می‌کنم بیطرف یکی از موفق‌ترین وزرا در کابینه دولت دوزادهم خواهد بود.


وی تصریح کرد: زمانی که بیطرف وارد وزارت نیرو شد، ظرفیت تولید برق در کشور 23 هزار مگاوات بود و زمانی که این وزارتخانه را تحویل داد، ظرفیت تولید به 41 هزار مگاوات رسید. همچنین 17 هزار مگاوات هم ظرفیت نیروگاهی در دست احداث وجود داشت.


کفش‌کنان اضافه کرد: در شبکه برق‌رسانی‌ هم بسیاری از روستاهای کشور بدون برق بودند که برق‌رسانی شدند. از سوی دیگر عملکرد ایشان در ایجاد شبکه‌های انتقال و توزیع را نیر می‌توان مناسب ارزیابی کرد.


وی ابراز کرد: اتفاق مهمی که در دوره حضور بیطرف در وزارت نیرو افتاد این بود که در این زمان شاهد تقویت صنعت برق کشور بودیم. بسیاری از تجهیزات صنعت برق و خدمات مشاوری و پیمانکاری یا وجود نداشت و یا بسیار ضعیف بود اما پس از این دوره بسیاری از این بخش‌ها شکل گرفت و تقویت شد. حتی ما وارد فاز صادرات تجهیزات و خدمات فنی شدیم.


دبیر انجمن برق با بیان اینکه اگر این برنامه‌ریزی‌ها نبود شاید به این جایگاه نمی‌رسیدیم، گفت: هر چند پس از بیطرف شرایط اقتصادی کشور و برخی موارد مانند ثابت نگاه داشتن قیمت حامل‌های انرژی موجب شد تا وزارت نیرو دچار چالش شود اما یقینا اگر اقدامات پیشین نبود، امروز مشکلات بیش‌تری دامن‌گیر صنعت آب و برق کشور می‌شد.


وزیر نیروی دولت یازدهم عملکرد قابل قبولی داشت


وی درباره عملکرد چیت‌چیان وزیر نیروی دولت یازدهم هم گفت: نباید از این مسئله غافل شد که چیت‌چیان میراث‌دار 30 هزار میلیارد تومان بدهی بود.


کفش‌کنان اظهار کرد: باید در نظر گرفت که وزارت نیرو با ثبات قیمت حامل‌های انرژی دچار چالش شد و از طرفی واگذاری‌های شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه هم به گونه‌ای بود که عایدی چندانی را نداشت و اگر بخواهیم منصفانه ارزیابی کنیم، چیت‌چیان عملکرد قابل قبولی داشت.


وی خاطر نشان کرد: البته اگر بخواهیم اهداف عالیه وزارت نیرو را اصل و ملاک قرار دهیم، انتقاداتی هم وارد است. انتظارات صنعت آب و برق از چیت‌چیان بسیار بالا بود اما همه آنها برآورده نشد هرچند که بخشی از این مسائل از اختیارات آقای وزیر خارج بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب