دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 بهمن 1393 - 13:01

جلالی: لمپن‌ها باید از درون جریان اصولگرا طرد شوند/ اصولگرایی نباید خطاهای هشت ساله فرزندش را لاپوشانی کند

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: اصولگرایی که از دایره اخلاق خارج شود، اصولگرا نیست زیرا اگر اصولگرایی از دایره انگیزه ایمانی و الهی خارج شود، تنها پوسته‌ای از آن باقی می‌ماند.
کد خبر : 2026

به گزارش آنا به نقل از ایرنا، «کاظم جلالی» شامگاه پنج‌شنبه در آیین جشن انقلاب اسلامی که در مسجد زین العابدین(ع) قم برگزار شد، ابراز کرد: به عنوان اصولگرا ادعا داریم که به دنبال حفظ گفتمان امام راحل هستیم. این اصولگرایی باید بر اساس اصول صحیح حفظ شود لذا جریان اصولگرایی باید در درون خود بازسازی داشته باشد.


وی اضافه کرد: به تأکید امام راحل(ره)، رمز پیروزی انقلاب در انگیزه الهی و وحدت است لذا همه جریان‌های کشور از اصولگرایان باید از درون خود را نوسازی کنند تا به اصول اساسی انقلاب بازگردیم.


جلالی افزود: کسانی که در جریان اصولگرایی به دنبال لمپنیسم سیاسی هستند، باید از این جریان طرد شوند و اگر دریابیم که نیازمند بقای گفتمان اسلامی در اداره کشور هستیم، جمهوری اسلامی باید بتواند اقتصاد، معیشت، فرهنگ و زندگی مردم را تامین کند.


نماینده مردم شاهرود در مجلس ادامه داد: معنویت، فرهنگ و الهی بودن جامعه باید در جمهوری اسلامی تأمین شود و اگر این اتفاق بیفتد، انقلابی که امام(ره) ایجاد کرد می‌تواند استمرار پیدا کند و استمرار این حرکت در آن است که مردم و مسئولان در کنار هم باشند.


اصولگرایی که از اخلاق فاصله بگیرد، اصولگرا نیست


رئیس فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی گفت: هر چه از اخلاق فاصله بگیریم، نمی‌توانیم بگوییم اصولگرا هستیم و اتفاقاتی که اخیرا افتاد، ضرورت این بازنگری را نشان می‌دهد.


جلالی ادامه داد: بخشی مسائل که در هشت سال در ایران با عنوان اصولگرایی اتفاق افتاد را نیز شاهد بوده‌ایم لذا اصولگرایی باید عزم خود را جزم کند و اگر اصولگرا هستیم خطای فرزندمان را هم نباید لاپوشانی کنیم.


جلالی افزود: بسیاری از مسایلی که در جریان اداره کشور اتفاق افتاد، قابل نقد است و مشی امام خمینی(ره) هم همین بود لذا نمی‌توان گفت اصولگرا هستیم ولی انسان‌هایی با ایرادات واضح درون ما باشند و نخواهیم به آن ایرادات بپردازیم.


وی با بیان اینکه «نباید به نام اصولگرایی شاهد دروغ گویی باشیم»، بیان داشت: نمی توانیم شاهد دروغ گویی و تحریک احساسات مردم باشیم.


جلالی ادامه داد: اتفاقاتی که در یکشنبه سیاه مجلس در زمان دولت قبل اتفاق افتاد به اتفاق 22 بهمن قم منجر شد و باید این گونه اقدامات آسیب شناسی شود و مسوولیت آن متوجه همه اصولگرایان است.


رئیس مرکز پژوهش های مجلس افزود: نباید در شهری مقدسی چون قم که امروز ام القرای تشیع به معنای واقعی کلمه است، بی اخلاقی توسط جمع محدودی بوجود آید و به نام همه تمام شود.


وی با تأکید بر اینکه «باید از گفتارهای خشن و برچسب زدن به انسان‌ها پرهیز کرد»، گفت: اگر عاقل هستیم، در قرآن کریم آمده است که ما باید روزی جوابگو باشیم اما برخی در سایت‌های خود هر چه می‌خواهند نوشته و خواب‌هایی که می‌بینند را نیز به عنوان واقعیت بیان می‌کنند.


وی گفت: تفسیر بد یک گفتمان خیانت است و همه باید دست به دست هم دهیم تا گفتمان امام خمینی(ره)، انقلاب و رهبری، محور باشد.


جلالی با اشاره به اینکه «بزرگترین ممیزه انقلاب شکوهمند اسلامی، جنبه دینی و اسلامی آن است»، بیان داشت: پیش از انقلاب اسلامی، شاهد بروز جریان روشنفکری بیمار متولد شده برای به انزوا کشاندن و ریشه‌کن کردن دین در جامعه بودیم و دین را مبحثی برای عرصه خصوصی افراد می‌دانستند.


رییس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس افزود: لیبرالیسم، اصلی‌ترین شالوده خود را در سکولاریسم و جدایی دین از سیاست می‌داند لذا در دنیا بر صورت دین سیلی زده شد و متدین‌ترین انسان‌ها را کسانی می‌دانستند که تنها در گوشه‌ای نشسته و به خالق خود بیندیشند.


وی افزود: جریان روشنفکری ما در نهضت ترجمه، افکار سکولاریستی را برای ما به ارمغان آورد و پیش از انقلاب دین را افیون ملت ها و عنصری ضد انقلابی ذکر کردند که خیزشی در دین وجود ندارد.


رییس مرکز پژوهش های مجلس ادامه داد: انقلاب ما در فضایی به‌وجود آمد که مارکسیست، کمونیست و لیبرالیسم در دنیا حضور داشتند و مانع از حضور دین در عرصه عمومی کشور می شدند و حرکت امام راحل و مردم در این شرایط حرکت بسیار بزرگی بود که نیاز به تحلیلی درست دارد.


وی اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی ایران کتاب های تئوری انقلاب بسیاری نوشته شد اما در هیچ کدام بیان نشد که انقلاب می تواند بر مبنای دین نوشته شود و این باعث بازنگری در تئوری ها شده و بیان شد که انقلاب با محوریت دین نیز می تواند شکل گیرد.


جلالی بیان داشت: در بسیاری کشورهای منطقه زنان از کوچک ترین حقوق اجتماعی برخوردار نیستند اما چون رابطه خوبی با غرب دارند کسی به آنها نمی گوید ضد حقوق بشر هستید اما چون تفکر اسلام در تقابل با منافع استکباری است، بهانه های حقوق بشری به ایران گرفته می شود.


وی گفت: قدرت نرم اثرگذاری مداومی دارد که می‌تواند تاثیر سیاست های فکری فرهنگی را با تغییرات بنیادین ایجاد کند و انقلاب اسلامی ایران قدرت نرم را تولید کرد و با آن در دنیا اثر گذاشت.


نماینده مردم شاهرود در مجلس ابراز داشت: امام راحل پرچم مبارزه با رژیم صهیونیستی که از دوش سران عربی برداشته شده بود را روی دوش تک تک آزادیخواهان گذاشت و این رژیم نتوانست ادعای نیل تا فرات را بکند و امروز جریان دینی شیعی به نام حزب الله، این رژیم اشغالگر را به فضاحت کشانده است.


وی افزود: امروز گفتمان انقلاب و امام خمینی(ره) شیعیان را در لبنان ساماندهی کرده است و گفتمان غالب شیعی و انقلاب اسلامی در لبنان حرف اول را می زند و در سوریه نیز گفتمان مقاومت شکل گرفت و این گفتمان با گفتمان های مقابل زورآزمایی کرد و به پیروزی رسید.


جلالی ابراز داشت: ایستادگی تمام قد با ماهیت روشنی در مقابل انقلاب ما وجود داشته است اما امروز توطئه پیچیده ای را شاهد هستیم و دشمن می خواهد در مقابل گفتمان اسلامی گفتمانی بدنام را ایجاد کند و از این رو امروز شاهد فعالیت گروه های تکفیری هستیم.


آیین جشن سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از 12 بهمن ماه به مدت 10 شب به همت جبهه پیروان خط امام و رهبری استان قم و مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری این استان برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته