دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 مرداد 1396 - 16:50
آزادی‌خواه در گفت‌وگو با آنا:

وزیر پیشنهادی ارشاد مدیر موفق و با تجربه‌ای است/ فرهادی کم‌لطفی‌های زیادی به علم و پژوهش کرد

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: فرهادی، وزیر علوم دولت یازدهم کم‌لطفی‌های زیادی به عرصه علم و پژوهش کرد، امیدواریم وزیر پیشنهادی که برای وزارت علوم معرفی می‌شود، فردی توانمند و علمی باشد.
کد خبر : 202575

حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، با توجه به معرفی سید عباس صالحی به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: آقای صالحی مدیر موفق و با تجربه‌ای در وزارت ارشاد است و انتخاب ایشان به عنوان وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی انتخاب خوبی است.


سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس درباره معضلاتی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با آن مواجه است، گفت: امروزه با چالش‌های جدی در حوزه سینما مواجه هستیم و اعتقاد منتقدان سینمایی بر این است که سینمای ما به لحاظ کیفی و نگاه حرفه‌ای در حال تنزل است. فیلم‌های اکران شده در سینما، سوژه‌های سطحی جامعه است و نگاه فنی و حرفه‌ای کمتر در آنها دیده می‌شود که این موضوع ضعف بزرگی است و در دراز مدت به سینمای حرفه‌ای کشور آسیب جدی وارد خواهد کرد.


وی با بیان این که صالحی باید برای عرصه سینما تدبیر جدی داشته باشد، افزود: سینمای جمهوری اسلامی ایران قابلیت آن را دارد که در مجامع بین‌المللی و جشنواره‌های جهانی همچون اُسکار حضور پیدا کند، البته حضور در این جشنواره‌ها نشان اولویت یا عدم حضور در آن به معنی ناتوانمندی ما نیست، اما این حضور می‌تواند یک معیار و سنجش باشد.


نماینده مردم ملایر در مجلس درباره سایر اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: نظام جامع رسانه مورد مطالبه جدی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی است و از ابتدای دولت یازدهم کمیسیون منتظر ارائه این لایحه از سوی دولت است اما متاسفانه تا کنون کار جدی انجام نشده است.


آزادی‌خواه ادامه داد: بخش اعظم این لایحه مربوط به حوزه کاری خبرنگاران است و بسیاری از مشکلات خبرنگاران را می‌توانند تعیین تکلیف کند. اگر مجموعه صنفی همچون نظام مهندسی یا نظام پزشکی برای نظام رسانه تشکیل شود، اصحاب رسانه و قلم می‌توانند از طریق این نظام صنفی مطالبات خود را پیگیری کنند.


این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوزه ممیزی کتاب یکی دیگر از وظایف و اختیارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، گفت: این حوزه برای مجلس شورای اسلامی از اهمیت بالایی برخوردار است و امیدواریم که در دوره مدیریت جدید این وزارتخانه سامان پیدا کند و نگاه آسان‌تری به ممیزی کتاب داشته باشند و در عین حال ضرورت‌ها را هم رعایت شود.


سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: قله دیگری که آقای صالحی پس از کسب رأی اعتماد از مجلس در وزارت ارشاد باید به آن بپردازد، «فضای مجازی» است. کار انجام نشده بسیاری در حوزه فضای مجازی به ویژه در حوزه تولید محتوا وجود دارد که مغفول مانده است و باید به آن رسیدگی شود.


وی درباره عملکرد وزارت آموزش و پرورش در چهار سال گذشته اظهار کرد: آموزش و پرورش حال خوبی در چهار سال گذشته، نداشته است و دولت باید خطاهای چهار اول خود را در دولت دوازدهم جبران کند. وزارت آموزش و پرورش نیازمند نگاه علمی، آموزشی، تربیتی و فرهنگی است و ما این ضعف را واضح‌تر از هر چیزی دیدیم.


آزادی‌خواه درباره عملکرد فرهادی در وزارت علوم هم گفت: درباره وزرات علوم با صراحت اعلام می‌کنم که نگاه آقای فرهادی به عرصه علم یک نگاه ناقص بود و جفای زیادی به علم و پژوهش شد. نگاه‌های کاملا سیاسی، ابزاری و تغییر در نگرش مدیریتی وزیر علوم از سوی نزدیکان وی که در حوزه وزارت علوم متخصص نبودند باعث شد که روند رشد برخی از دانشگاه‌ها متوقف شود و به سمت رکود بروند.


نماینده مردم ملایر در مجلس خاطرنشان کرد: نگاه به علم و پژوهش باید فارغ از هر نوع نگاه سیاسی باشد، متاسفانه این اتفاق در دوره وزارت آقای فرهادی نیافتاد و ایشان کم‌لطفی‌های زیادی به عرصه علم و پژوهش کرد. امیدواریم وزیر پیشنهادی که برای وزارت علوم معرفی می‌شود فردی توانمند و علمی باشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته