دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1396 - 14:58

اقلیم کردستان درخواست آمریکا را رد کرد

ریاست اقلیم کردستان عراق اعلام کرد آمریکا درخواست تاخیر در برگزاری همه‌پرسی استقلال را مطرح کرده است و اقلیم اصرار دارد همه پرسی در زمان مقرر، یعنی 25 سپتامبر(3 مهر) برگزار شود.
کد خبر : 202411

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری عربی 21، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته(جمعه) در گفت‌وگوی تلفنی با مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق درخواست تاخیر در برگزاری همه‌پرسی استقلال این اقلیم را مطرح کرد.


وزارت امور خارجه آمریکا در ماه ژوئن (تیر) گفته بود که در حال حاضر موارد دیگری همچون شکست دادن داعش از درجه اهمیت بیشتری برخوردار است.


دفتر ریاست اقلیم کردستان عراق پس از تماس بارزانی با تیلرسون در بیانیه‌ای اعلام کرد: «درباره تاخیر در برگزاری همه‌پرسی، بارزانی به تیلرسون گفت مشارکت و همزیستی مسالمت‌آمیز که هدف اصلی کردستان با دولت عراق بود در مراحلی تاریخی قرار دارد و دو طرف تلاش‌هایی می‌کنند ولی پیشرفتی محقق نمی‌شود.»


این بیانیه می‌افزاید: «بنابراین، مردم کردستان در مسیر خود حق تعیین سرنوشت دارند.»


در این بیانیه جزئیات رایزنی‌های بارزانی با تیلرسون مطرح نشده ولی با تاکید بر رد درخواست تیلرسون، تصریح شده است همه‌پرسی در زمان مقرر خود یعنی 25 سپتامبر (3 مهر) برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته