دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1394 - 17:04
گزارش آنا از سفر رییس واحد آیت‌الله آملی به اجلاس آسایهل

درخواست‌های متعدد دانشگاه‌های معتبر دی هشت برای همکاری با واحد آیت‌الله آملی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت‌الله آملی به همراه مسئول امور بین الملل این واحد به منظور شرکت در نشست آسایهل 2015 که به میزبانی واحد اصفهان برگزار می شد و همچنین سخنرانی در سفری سه روزه، به اصفهان سفر کرد.
کد خبر : 20240

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر فاضل لاریجانی به عنوان یکی از سخنرانان این نشست با اعلام اینکه گروه دی هشت با اهداف اقتصادی تشکیل شد، بیان کرد: گروه هشت کشور مسلمان درحال‌توسعه که ایران، اندونزی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه در آن عضویت دارند از جمله هم‌پیمانانی هستند که به‌ منظور ایجاد روابط مستحکم اقتصادی و تقویت و نفوذ این کشور در بازارهای جهانی و برقراری گفت‌وگو با کشورهای صنعتی تشکیل شده است.


لاریجانی با اعلام اینکه اهداف اصلی این گروه شامل توسعه اقتصادی، اجتماعی، تقویت در ملیت کشورها و روابط بازرگانی تقویت حضور در تصمیم‌گیری در کشورهای عضو، ارتقاء زندگی و آموزش‌های این هشت کشور است، تصریح کرد: بخش آموزش عالی به کشور جمهوری اسلامی ایران واگذار شد و پس از بررسی به عمل آمده و بازدید وزارت امور خارجه، دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی با توجه به امکانات آموزشی ، پژوهشی و رفاهی مأموریت تأسیس این دانشگاه را در داخل کشور به واحد آیت الله آملی واگذار شد .


وی گفت: هدف دانشگاه دی هشت ارائه کیفیت بالای آموزشی و ایجاد مرکز تحقیقات متعالی در زمینه‌های مختلف از جمله داروسازی، کشاورزی و... است.



پیشنهاد نشست بعد از ظهر مورد استقبال اعضای آسایهل قرار گرفت


لاریجانی با توجه به اینکه کشورهای عضو، دارای مشترکات فرهنگی و دینی زیادی بودند از تمام کشورهای عضو در جلسه دعوت کرد تا در جلسه بعدازظهر که در ساعت 30/4 همان روز تشکیل می شد جهت تبادل افکار در اتاق کنفرانس شرکت کنند.


پیشنهاد وی با استقبال زیادی مواجه شد؛ 25 نماینده از کشورهای عضو با حضور آقای موسوی دبیر کل دی هشت معاونت امور بین‌الملل، راسلان رئیس آسایهل، مینات دبیر کل آسایهل، واحد آکسفورد و OICC تشکیل شد.


در این جلسه پس از بحث و تبادل‌نظر پیشنهاد‌هایی جهت شکل‌گیری هر چه سریع‌تر آن مطرح شد. پیش‌بینی به این هدف کشورهای عضو ابراز تمایل جهت همکاری در زمینه‌های برگزاری دوره‌های کوتاه‌مدت مشترک آموزشی، انتشار مجلات مشترک ، ایجاد بستر جهت فرصت‌های مطالعاتی برای اعضای هیات علمی کشورهای عضو، فعالیت‌های فرهنگی مشترک، تبادل استاد و دانشجو و صدور مدارک مشترک تنظیم شد.


درخواست های متعدد دانشگاه های معتبر دی هشت برای همکاری



از جمله دستاوردهای این سفر استقبال قابل توجه دانشگاه های بزرگ در کشور های عضودی هشت برای همکاری با واحد آیت الله آملی بود. دانشگاه سوماترا در اندونزی، هاکی آری در ترکیه، دانشگاه ملی سورابالتی در اندونزی دانشگاه با یرو در نیجریه از رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد آیت الله آملی درخواست همکاری کردند که با این دانشگاه تا سال 2020 قرارداد همکاری منعقد شد.


همچنین 5 دانشگاه در ترکیه شامل آنکارا، آتاتورک، یلوز، اوتو، چوکورآوا از دکتر لاریجانی خواستند تا در این زمینه تفاهم‌نامه مشترک جهت همکاری منعقد شود.


گزارش: روزبه نصیری


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته