دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست خبری جشن منتقدان سینمایی عنوان شد؛

تجلیل از جمشید هاشم‌پور و گوهر خیراندیش/ برگزاری نکوداشت علی معلم

جعفر گودرزی در نشست خبری یازدهمین جشن منتقدان سینمایی عنوان کرد: امسال طی 4 بزرگداشت از جمشید هاشم‌پور، گوهر خیراندیش، جمال امید و فرید مصطفوی تجلیل خواهیم کرد.
کد خبر : 202355

به گزارش گروه فرهنگی آنا، نشست خبری یازدهمین جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمای ایران با حضور جعفر گودرزی، جواد طوسی، علی علایی، علی باقری، سیاوش حقیقی، میثم میرزایی، اسماعیل میهن‌دوست و کامران ملکی در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.


در ابتدای این نشست، جعفر گودرزی به عنوان دبیر یازدهمین جشن منتقدان گفت: امسال سعی کردیم تا این جشن را باشکوه‌تر برگزار کنیم. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این جشن توجه به جلوه‌های فرهنگی سینما است و این جشن مفتخر است که به این جنبه می‌پردازد، بنابراین امیدوارم شاهد رای‌های تمیز و پاک و با ساختار آکادمی باشیم.


وی با اشاره به اینکه یازدهمین جشن پنجشنبه ۲۶ مرداد ساعت ۱۹ در مرکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود، ادامه داد: در این جشن ۴ بزرگداشت شامل تجلیل از جمشید هاشم‌پور، گوهر خیراندیش، جمال امید و فرید مصطفوی برگزار می‌شود، علاوه برآن نکوداشت زنده‌یاد علی معلم نیز برگزار می‌شود.


آرای غافلگیرکننده جشن یازدهم منتقدان


گودزری با تاکید بر این امر که آرای این دوره از جشن بسیار غافلگیر‌کننده است، بیان کرد: امسال بحث داوری فیلم‌های کوتاه و مستند از جشن حذف شده است تا مانع طولانی شدن جشن شویم، البته جوایز انتخاب‌های ما در این بخش‌ها در جشنواره‌های «سینماحقیقت» و فیلم‌های کوتاه تهران اهدا می‌شود.


وی با اعلام اینکه دوشنبه کاندیداهای جشن معرفی می شوند، عنوان کرد: به طور کلی سعی کردیم تا داوری‌ها در این جشن کاملا تخصصی برگزار شود.


تعامل با خانه سینما


وی افزود: ما تعامل خوبی با خانه سینما داشتیم و در کنار آن این امید وجود دارد که سازمان سینمایی نیز در زمینه جشن از ما حمایت کند. البته یکی دیگر از مسائل مهم با آبرو برگزار کردن جشن است.


در ادامه علی علایی نیز بیان کرد: این ششمین سال است که جشن به صورت آکادمی برگزار می‌شود و همه اعضای انجمن در این رای گیری حضور دارند البته به غیر از تعدادی از اعضا که فیلم‌ها را ندیده‌اند. امسال رشته‌های تخصصی مانند صدا حذف شده است و ۱۳ رشته داوری می‌شود و کار ۳۵۲ هنرمند در این رشته‌ها ارزیابی شده است. ضریب آرای داوران پیشکسوت با آرای اعضای جدید یکسان نیست.


باقری طراح این پوستر گفت: پوستر زدن برای این صنف کار بسیار سختی است و من سعی کردم برای طراحی پوستر از المان های تکراری استفاده نکنم. امیدوارم بخش پوستر نیز در داوری‌های این جشن اضافه شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته