دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1396 - 11:35
سرپرست شهر فرودگاهی امام (ره) خبر داد

اتمام مراحل نهایی راه‌اندازی سالن حج شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)

رئیس هیات مدیره و سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) از اتمام مراحل نهائی راه‌اندازی سالن حج شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در دو هفته خبر دادو
کد خبر : 202318

کوروش فتاحی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه 24 تیرماه دستور ویژه برای احداث سالن موقت حج در بخش بوردینگ غربی ترمینال شماره 1 شهر فرودگاهی به پنج تیم عملیاتی و فنی ابلاغ شد، گفت: پس از ابلاغ این دستور ویژه و با برنامه‌ریزی‌های فشرده و انجام سریع کارها در بخش‌های فناوری اطلاعات، فنی مهندسی و حراست زیرساخت‌های مناسب با بستری پایدار و امن فراهم شد تا سیستم‌های کنترل گذرنامه، پذیرش مسافر، نمایش اطلاعات پرواز، دستگاه خود پرداز، دستگاه پرداخت عوارض خروج از کشور، سیستم‌های هشداردهنده و اطلاع‌رسان پلیس، دوربین‌های مداربسته و ایستگاه‌های ایکس-ری در سالن حج عملیاتی شوند.


وی تصریح کرد: همچنین در گام بعد و در راستای رفاه هرچه بیشتر زائران کیوسک‌های تامین کننده شارژ تلفن‌های همراه در سالن حج نصب شد و با استقرار سیستم ویدئو پروژکتور، زمینه پخش برنامه‌های فرهنگی و مذهبی برای زوار سرزمین وحی در سالن حج فراهم آمد. همچنین در جهت انجام هرچه سریع تر و بهتر این امور اقدامات لازم را جهت تامین اعتبارات مورد نیاز هم صورت گرفته و هماهنگی های لازم را با سایر بخش ها به عمل آمد.


فتاحی تاکید کرد: در بخش بعد با قراردادن سازه های پیش ساخته و جداسازی بخش های عمومی و بوردینگ، حدود مرزی مورد نیاز برای نیروهای سپاه و نیروی انتظامی مشخص شد و تمام کانترهای کنترل مسافر، کنترل گذرنامه و گیت های بازرسی در محل های از پیش تعیین شده نصب گردید.


رئیس هیات مدیره و سرپرست شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) ادامه داد: همچنین عملیات آسفالت مسیر ورودی سالن حج طی 12 ساعت انجام گرفت و آخوندی وزیر راه و شهرسازی طی بازدیدی که از شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) داشت، از تلاش های صورت گرفته ابراز رضایت کرد.


فتاحی تاکید کرد: البته نباید فراموش کرد که تعامل و همکاری های صورت گرفته میان عوامل سپاه، اداره گذرنامه، فرماندهی پلیس و سازمان حج و زیارت با شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) در احداث هرچه سریع سالن حج نقشی کلیدی داشت.


وی بیان کرد: مجموع اقدامات انجام شده در سالن حج فرودگاه موجب شد تا حجت الاسلام قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی نیز هنگام حضور در شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای سفر به سرزمین وحی با اعلام خرسندی از روند اعزام حجاج، مراتب رضایت مقام معظم رهبری و خود را در این خصوص ابلاغ کند.


انتهای پیام/

برچسب ها: حج فرودگاه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته