دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بایادی از شهید محسن حججی و احمد مقدم

برگزیدگان جشنواره تئاتر سوره معرفی شدند

اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره شامگاه گذشته 20 مردادماه با حضور جمعی از هنرمندان و مدیران تئاتری برگزار شد.
کد خبر : 202279

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره با قرائت دل‌نوشته‌ای از شهید محسن حججی توسط کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری آغاز شد.



در آیین اختتامیه این جشنواره از تاجبخش فناییان و خانواده شهید احمد مقدم تجلیل به عمل آمد و برادر شهید احمد مقدم پس از حضور روی صحنه، گفت: حدود ۳۰ سال از شهادت برادرم می‌گذرد و من افتخار می کنم که در این مجلس یادی از این شهید شد.


وی با اشاره به امکانات محدود تئاتر و مشکلاتی که هنرمندان تئاتر دارند اعلام کرد: «شهید احمد مقدم تئاتر را از مساجد آغاز کرد چراکه او معتقد بود نباید تکایا 10 ماه سال تعطیل باشند و فقط در ۲ ماه محرم و صفر باز شوند. او معتقد بود تکیه‌ها به عنوان مکانی مردمی باید در طول سال میزبان اجرای تئاتر باشد تا این هنر مردمی هر چه بیشتر با مردم در ارتباط باشد، البته در زمانی که وی کار تئاتر می‌کرد امکانات خیلی کم بود به طوریکه علاقه‌مندان به اجرای تئاتر حتی مجبور می‌شدند برای تولید و اجرا از جیب خود هزینه کنند و در خانه‌هایشان تئاتر تمرین کنند.»


در بخش معرفی برگزیدگان، برترین‌های دو بخش خیابانی و صحنه‌ای این دوره جشنواره بدین شرح معرفی شدند:


طراحی فضا و صحنه: ضمن تقدیر از مالک آبسالان برای «مثبت در منفی»، مجتبی خلیلی و امیر امینی برای «هفت پله تا آواز خورشید» به عنوان برگزیده معرفی شد.


در بخش طراحی لباس هیچ اثری شایسته کسب مقام نبود.


موسیقی: ضمن تقدیر از احمد جعفری برای «مثبت در منفی»، ارسلان مهدوی برای «شور سماء» به عنوان برگزیده بخش موسیقی معرفی شد.


بازیگری مرد: با تقدیر از مختار محمدی برای «ردپایی از آسمان»، مصطفی کولیوندی برای «صد در صد خارجی» جایزه بازیگری مرد برگزیده را دریافت کرد.


بازیگری زن: با تقدیر از مارال ایزدبخش برای «مثبت در منفی» و دلارام ترکی برای «حکایت خنده دار خنده ای که نبود»، مهتاب زند برای «سیاه وردارو»جایزه برگزیده بازیگری زن را دریافت کرد.


طرح و ایده: ضمن تقدیر از آرش منصوری برای «گمشدگان»، سعید خیرالهی برای «صد در صد خارجی»برگزیده بخش طرح و ایده شد.


کارگردانی: ضمن تقدیر از آرزو علیپور برای «هفت پله تا آوار خورشید»، پژمان شاهوردی برای «سیاه وردارو» به عنوان کارگردان برگزیده معرفی شد.


بخش صحنه‌ای


گریم: رضا فلاحیان برای «تراژدی پارک اتابک» به عنوان گریمور برگزیده معرفی شد.


طراحی مواد تبلیغی: الهه نعمتی برای «تراژدی پارک اتابک» به عنوان طراح مواد تبلیغاتی جایزه گرفت.


طراحی لباس: ضمن تقدیر از سهیلا عسگری برای «قصه ظهر جمعه»، رضا فلاحیان برای «تراژدی پارک اتابک» به عنوان طراج برگزیده لباس معرفی شد.


طراحی صحنه: قدردانی از حسام افروز برای «قصه ظهر جمعه» و علی فتوحی برای «تراژدی پارک اتابک»، برگزیده مرتضی نجفی برای «از پشت روزنه ها»


موسیقی: با تقدیر از ایلیا صادقیان برای «من آنجا نیستم»، رتبه سوم بخش موسیقی صحنه به علیرضا محرابی برای «از پشت روزنه ها»، رتبه دوم به عیسی پوراسماعیل قراخانلو برای «تراژدی پارک اتابک» و رتبه اول به علی سینا رضانیا برای «مثل پروانه» اختصاص یافت.


بازیگری نوجوان: نیروانا هزارجریبی، آرمان آزادگر، مارال سینه سپهر و الیکا البرزی مورد تقدیر قرار گرفتند.


بازیگری مرد: در این بخش کرامت رودساز برای حضور در این جشنواره از رسول هنرمند برای «بی در زمان» و سعید صادقی برای «اتاق ۱۲۱۶» مورد تقدیر قرار گرفتند. رتبه سوم این بخش به حسن ذاکری و جعفر قاسمی برای بازی در«چادری برای نجیمه»، رتبه دوم به ابراهیم عباسعلی زاده برای بازی در «تراژدی پارک اتابک» و رتبه اول به محمد رسائلی برای بازی در «بینایی» اختصاص یافت.



بازیگری زن: ضمن تقدیر از سارا یزدانی برای «سرخ او» و نسیم کاظمی برای «قصه ظهر جمعه»، پناه باقریان برای بازی در «نذار این خواب تعبیر بشه»رتبه سوم ، آزاده کرم بخش برای بازی در «از پشت روزنه ها»رتبه دوم و زینب مشعلدار برای بازی در «اتاق ۱۲۱۶» رتبه اول جشنواره را کسب کرد.


نمایشنامه نویسی: ضمن تقدیر از هادی حوری برای حضور در این جشنواره، سیدمرتضی هاشم پور برای نگارش «تراژدی پارک اتابک» و حمیده وحیدی برای «از پشت روزنه ها»رتبه سوم جشنواره، مجید کاظم زاده مژدهی برای نگارش «بینایی» رتبه دوم جشنواره و کیوان صباغ برای نگارش «اتاق ۱۲۱۶» رتبه اول جشنواره را به خود اختصاص داد.


کارگردانی: عمادالدین رجبلو برای کارگردانی «دشمن خدا» رتبه سوم،حسن سبحانی مینابی برای کارگردانی«چادری برای نجمه رتبه دوم »، حسام افروز برای کارگردانی«قصه ظهر جمعه»رتبه اول جشنواره را کسب کرد.


اجرای موسیقی زنده توسط عیسی قلی پور که از هنرمندان موسیقی نواحی کشورمان است، از بخش‌های آیین اختتامیه بیست و پنجمین جشنواره سراسری تئاتر سوره بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته