دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1396 - 11:10
حجت‌الاسلام قربان سینائیان*

دانشگاه آزاد اسلامی، سرمایه‌ای برای ارتقای فرهنگ کشور

کد خبر : 202267

همگان نیک می‌دانند که دانشگاه آزاد اسلامی در هر شهر و دیاری که راه‌اندازی شده تاثیرات ژرف مثبت فرهنگی در آن شهر به یادگار گذاشته چراکه همواره در کنار تحصیل علم و دانش با ارتقای فرهنگ و رشد اجتماعی نیز همراه بوده است.


جوانانی که روزگاری برای قبولی در کنکور سراسری سر از پا نمی‌شناختند و شبانه روز خود را با استرس کنکور سپری می‌کردند اکنون می‌توانند بدون هیچگونه دغدغه و نگرانی در رشته مورد علاقه خود در معتبر‌ترین دانشگاه شهرستان خود به ادامه تحصیل بپردازند حتی بدون دلواپسی‌های مادران و دل نگرانی‌های پدران که فرزندشان دور از منزل ادامه تحصیل بدهد.


اگر تمام هزینه‌های مربوط به کلاس کنکور و آزمون‌های آزمایشی و استرس و اضطراب کنکور را سرجمع کنیم از شهریه‌های ناچیز دانشگاه آزاد اسلامی سرریز می‌کند که در واقع از هر نظر بسنجیم و بررسی کنیم انتخاب تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی به صرفه و اقتصادی‌تر است.


دانشگاه آزاد اسلامی با سرمایه اجتماعی هنگفتی که در بیش از سی سال راه‌اندازی خود ذخیره کرده با شرایط و امکانات و تجهیزات بی‌رقیب، پذیرای دانشجویان و خانواده‌ گرانقدرشان برای ادامه تحصیل از کاردانی تا مقطع دکتری با حضور استادان مجرب است

از سال ۱۳۶۶ تاکنون که شهرستان شیروان، دانشگاه آزاد اسلامی را یکی از اولویت‌های اصلی خود قرار داده بیش از ده هزار نفر از آن فارغ التحصیل شده‌اند و این تعداد بالای فارغ التحصیلی قطعا رشد بالای فرهنگی و اجتماعی شیروان را به همراه داشته است و از سوی دیگر خانواده‌هایی که دارای فرزند دانشجو بوده‌اند به همین نسبت دانش و فرهنگ خود را ارتقا داده اند.


در مجموع دانشگاه آزاد اسلامی شیروان چه از نظر ارتباط خانواده‌ دانشجویان با دانشگاه و چه از بابت تردد افراد فرهیخته همچون استادان و سایر دانشجویان غیر بومی به این شهرستان وزنه سنگینی در افزایش سطح فرهنگی مردم فهیم آن به حساب می‌آید.


تاثیرات مثبت اقامت و تردد استادان فرهیخته به شیروان بر کسی پوشیده نیست و از جنبه‌های ارتقای فرهنگ و دانش و از نظر بهبود و رونق اقتصاد شهرستان و منطقه به وضوح آشکار است.


از سوی دیگر طبق آمار به دست آمده، میزان جرم و جنایت و بزهکاری در بین افراد تحصیلکرده به مراتب کمتر و کوچک‌تر است و دانشگاه آزاد اسلامی شیروان بخوبی توانسته در این مهم نقش انکارناپذیرش را در بین اقشار جامعه ایفا کند و جوانان شهرستان را به سوی جامعه پذیری بهتر و قانونمندی موثر‌تر پیش ببرد چراکه افزایش سطح فرهنگ و دانش عمومی جامعه نسبت عکس با بالارفتن میزان بزه در اجتماع دارد و دانش آموختگان دانشگاه به این امر کمک می‌کنند.


یکی از تاثیرات فرهنگی مثبت دانشگاه آزاد اسلامی شیروان در بین زنان و دختران، کسب مهارت‌های زندگی و خانوادگیست که بی‌تردید دختران تحصیل کرده مادران موفق تری خواهند بود و از جنبه دیگر برای پسران که پدران و شوهران راضی‌تری خواهند شد.


برقراری رفاه نسبی و افزایش اشتغال در شیروان در پی تحصیل در دانشگاه آزاد اسلامی را که به مجموعه تاثیرات مثبت این دانشگاه بیفزاییم دیگر حرفی برای انتخاب نکردن آن برای ادامه تحصیل باقی نمی‌ماند.


در هر حال دانشگاه آزاد اسلامی با سرمایه اجتماعی هنگفتی که در بیش از سی سال راه‌اندازی خود ذخیره کرده است با شرایط و امکانات و تجهیزات بی‌رقیب، پذیرای دانشجویان و خانواده‌های گرانقدرشان برای ادامه تحصیل از کاردانی تا مقطع دکتری با حضور استادان مجرب است.


رئیس دفتر فرهنگ اسلامی دانشگاه آزاد شیروان*


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته