تأیید صلاحیت ۲ شرکت برای اپراتوری بندر شهید رجایی
به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، محمد سعیدنژاد، درباره طرح تحقیق و تفحص از سازمان بنادر و دریانوردی در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از جزئیات درخواست تحقیق و تفحص مجلس اطلاعی ندارم و هر وقت که اطلاعات جزئیتری در این رابطه در اختیارم قرار بگیرد نظر خود را اعلام خواهم کرد.
وی ادامه داد: بر اساس اخباری که از رسانهها دریافت کردهام باید بگویم که همه قراردادهای سازمان بنادر به شیوه مناقصه و مزایده است؛ فکر نمی کنم که مشکلی وجود داشته باشد در عین حال اگر نمایندگان سؤالی هم داشته باشند پاسخگو خواهیم بود.
وی در پاسخ به پرسشی در رابطه با مزایده تعیین اپراتور بندر شهید رجایی بیان کرد: پس از بررسی تقاضاهای متعددی که داشتیم دو شرکت تأیید صلاحیت شدهاند که از آنها درخواست قیمت کردهایم آنها هم نامهنگاری کردند و فرصت زمانی بیشتری را برای مطالعات تکمیلی جهت اعلام قیمت مناسب، درخواست کردند.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به این سؤال که آیا اپراتور فعلی این بندر، برنده مزایده بوده و عملا ابقا خواهد شد؟ توضیح داد: اینطور نیست، شرکتهای دیگری هم هستند که همگی در قالب کنسرسیومهای ایرانی ـ خارجی متقاضی شرکت در مزایده هستند تا بتوانند شبکه بنادر ایران را به شبکه بنادر جهانی مرتبط کنند؛ تلاش میکنیم که در مهر ماه برنده این مزایده را نهایی و اعلام کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر اخیر خود به همراه وزیر راه و شهرسازی به آلمان بیان کرد: در این سفر مذاکرات مختلفی از جمله حوزه بندری با طرف آلمانی صورت گرفت ضمن اینکه مذاکراتی نیز با مسئولان بندر هامبورگ داشتیم؛ یکی از متقاضیان اپراتوری یکی از بنادر ایران، اپراتوری بندر هامبورگ را نیز همزمان بر عهده دارد.
وی افزود: همچنین در این نشستها و مذاکرات، گفتوگوهایی در زمینه افزایش عملکرد ریلی در بنادر ایران داشتیم و قرار شد در همکاری مشترک از مطالعات آلمانی ها استفاده کنیم.
وی درباره بندر چابهار اظهار داشت: در بندر چابهار به این دلیل که در سال جاری برای نخستین بار خط مستقیمی را از بنادر هند به آن ایجاد کردیم در عملکرد کانتینری شاهد رشد بودهایم.
سعیدنژاد در پاسخ به این شبهه که قرارداد ریلی دریای خزر بین سه کشور قزاقستان، ترکمنستان و گرجستان حجم بار ورودی به بنادر شمال ایران را به شدت کاهش میدهد اظهار داشت: قرارداد ریلی سه کشور تأثیری بر بنادر شمالی کشور نخواهد داشت، قرارداد ریلی دریای خزر شرق به غرب این دریا را تحت پوشش قرار می دهد در حالی که بنادر شمالی ایران بیشتر متمرکز بر شمال به جنوب این دریا است به همین دلیل این دو به هیچ وجه جایگزین و رقیب یکدیگر نیستند.
انتهای پیام/