دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1396 - 17:50
الویری در جمع خبرنگاران:

رای گیری امروز به معنای شهردار شدن نجفی نیست/ ممکن است چهره‌های دیگری هم مطرح شوند!

رئیس سنی شورای شهر پنجم گفت: رای گیری امروز به این معنی نیست که آقای نجفی به عنوان شهردار انتخاب شد بلکه به عنوان نامزد برتر ما خواهد بود و در اولین روز کاری شورای پنجم بعد از رای‌گیری و مشخص شدن میزان آرا به عنوان شهردار انتخاب می‌شود.
کد خبر : 202007

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، مرتضی الویری، در جمع خبرنگاران درباره فرایند انتخاب شهردار تهران اظهار کرد: فرایند گزینش نامزد شهرداری تهران از یک ماه قبل شروع شده بود و به نتیجه رسید.


وی با بیان اینکه مرحله آغازین از جایی شروع شد که انتخاب شاخص‌های شهردار به تایید شورای پنجم رسید، گفت: با توجه به این شاخص‌ها ۲۴ نفر معرفی شدند که از بین آنها ۷ نفر با رای‌گیری به عنوان نامزد برتر قرار شد برنامه اجرایی خود را برای تهران به شورا ارائه دهند.


الویری ادامه داد: از بین ۷ نفر، آقایان شریعتمداری و بیطرف به کابینه دولت پیوستند و تعداد نامزدها به ۵ نفر رسید. آقای افشانی نیز روز گذشته و آقای مرعشی نیز امروز استعفا کردند.


رئیس سنی شورای شهر پنجم تصریح کرد: آقای مهرعلیزاده نیز بعد از جلسه ارائه برنامه استعفا کرد، اما او برای هم‌افزایی و اجماع آمادگی دارد که شورای شهر بتواند به اجماع کامل برسد. همچنین خانم کولایی نیز با توجه به نظرات ایشان در نامزد برتری که شورا پیگیری می‌کند، از حضور در میان کاندیدها انصراف داد و در نهایت آقای محمدعلی نجفی با ۲۱ رای به عنوان شورای پنجم انتخاب شدند.


وی اضافه کرد: البته به این معنی نیست که آقای نجفی به عنوان شهردار انتخاب شده است بلکه به عنوان نامزد برتر ما خواهد بود و در اولین روز کاری شورای پنجم بعد از رای‌گیری و مشخص شدن میزان آرا ایشان به عنوان شهردار انتخاب می‌شود. ممکن است در روزهای باقیمانده چهره های دیگری هم مطرح شوند.


به گفته الویری کار شورای پنجم از اول شهریور آغاز می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته