دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1396 - 14:01
مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

آمار پیرترین مستمری‌بگیران و بازنشستگان کشور

مشاور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در مورد آمار پیرترین از کارافتادگان و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی گفت: هم اکنون ۲۰ مستمری بگیر ازکار افتاده ۱۰۰ تا ۱۲۱ ساله و ۲۰ مستمری‌بگیر بازنشسته ۱۱۵ تا ۱۲۱ ساله از سازمان تامین اجتماعی خدمات دریافت می‌کنند.
کد خبر : 201930

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، امیرعباس تقی‌پور، مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی در جمع خبرنگاران به دستاوردهای 4 سال سازمان تامین اجتماعی اشاره و بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی بیش از ۴۲ میلیون نفر در کشور را تحت پوشش دارد،۱۳ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بیمه شده اصلی و سه میلیون و ۲۳۰ هزار مستمری بگیر داریم که آمار آن‌ها با احتساب اعضای خانواده به پنج میلیون و ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد.


وی افزود: با بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار کارگاه و واحد تولیدی در ارتباط هستیم به طوری که خدمات متنوع ۱۸ گانه سازمان از پرداخت مستمری بازنشستگی گرفته تا مقرری بیمه بیکاری، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری همگی در سازمان ارائه می‌شوند. در بخش بیمه‌ای نیز ۱۰۰۰ واحد اجرایی ما مشغول ارائه خدمات هستند.


تقی‌پورادامه داد: این سازمان با تشکیل ستادهای ویژه تلاش کرده همه ارکان‌ اجرایی سازمان در راستای اجرایی کردن سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و طرح تحول نظام سلامت اقدام کنند.


وی با اشاره به بخشودگی هزار میلیارد تومانی جرایم بیمه‌ای واحدهای تولیدی یادآور شد: اجرای این طرح موجب رضایت نسبی کارفرمایان شده است زیرا مسایل و مشکلات بنگاه‌های خود را رفع و رجوع کردند.


تقی پور اظهار کرد: در چهار سال گذشته در بخش درمان با اولویت مناطق دور افتاده و محروم نیز خدمات قابل توجهی ارائه شده است. به طوری که ساخت بیمارستان‌هایی با برند میلاد یکی از برنامه‌های اصلی و جدی معاونت درمان بوده و بیمارستان‌های میلاد در این مدت در کرمان، بیرجند، ایلام و اهواز مورد بهره‌برداری قرار گرفت و در آینده نیز این بیمارستان‌ها در دزفول، آبادان و شیراز احداث می شود.


تقی‌پور ضمن اعلام کرد: هم اکنون سازمان تأمین اجتماعی به ۲۰ ازکارافتاده بین سنین ۱۰۰ تا ۱۲۱ سال سن، خدمات ارائه می‌دهد که مسن‌ترین مستمری بگیر از کارافتادگی در قشم با 121 سال سن زندگی می کند.


وی افزود: همچنین ۲۰ مستمری بگیر و بازنشسته ۱۱۵ تا ۱۲۱ ساله داریم که مسن‌ترین آن‌ها با ۱۲۱ سال سن ساکن تهران است، نفر دوم در زنجان زندگی می‌کند و سومین مستمری بگیر ما با بیشترین سن ساکن اصفهان است. .


مشاور مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه یک نفر از مستمری‌بگیران سازمان از ۵۲ سال پیش تاکنون همچنان در حال استفاده از خدمات تأمین اجتماعی است، افزود:این فرد رکوردار بیشترین مدت زمان دریافت مستمری از سازمان تامین اجتماعی است.


وی ادامه داد: براساس آمارهای دریافتی، ۲۶ بیمه شده بین ۴۳ تا ۵۲ سال داریم از تأمین اجتماعی مستمری دریافت می‌کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته