دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

در مراحل هفت گانه اعتراض به حذف یارانه نقدی چه سوال‌هایی پرسیده می‌شود؟

حذف شدگان از فهرست دریافت یارانه نقدی باید برای اعتراض به این موضوع هفت گام را پشت سر بگذارند.
کد خبر : 20188

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا،‌ معترضان به حذف یارانه نقدی ابتدا باید به سایت yaraneh10.ir (‌ اینجا ) مراجعه کرده و با ارائه کد ملی سرپرست خانوار و شماره حسابی که یارانه نقدی به آن واریز می‌شود،‌ از حذف یارانه نقدی مطمئن شوند.



در مرحله بعد با مشخص شدن تعداد افراد تحت پوشش و نام افراد حذف شده، به اطلاع فرد می‌رسد که به دلایل قانونی یارانه او حذف شده‌است. البته هیچ اشاره‌ای به این‌که به استناد چه چیزی ،‌این قانون برای آن خانوار اجرا شده است، نشده است. با این حال، در ادامه از فرد خواسته می‌شود در صورت داشتن اعتراض، این موضوع را تایید کند و پس از آن، فرد به مرحله بعد، راهنمایی می‌شود.



در مرحله بعدی متقاضی باید موقعیت جغرافیایی و آدرس محل سکونت خود را به طور دقیق وارد کند.



در این مرحله از متقاضی بازگشت یارانه، خواسته می‌شود مشخصات کاملی از داشته‌های خود و سایر اعضای خانوار را شامل خودرو، ملک، مستغلات و معامله املاک اعلام کند که از مهرماه سال 93 به تملک آنان درآمده است. همچنین در یک مرحله دیگر نیز، وضعیت اشتغال افراد ثبت می‌شود.



نکنه جالب در این مرحله آن است که هنگام ثبت وضعیت اشتغال، فقط امکان ثبت و انتخاب یکی از دو عبارت بیکار یا بازنشسته وجود دارد (‌که آن هم باید بعد از تاریخ اول مهر 93 رخ داده باشد) و اگر فردی از تاریخ‌هایی قبل از مهر 93 بیکار یا بازنشسته شده باشد، امکان اعلام آن برایش نیست فلذا باید هیچ بدون انتخاب گزینه‌ مذکور (‌یعنی بازنشسته یا بیکار) از خیر انتخاب در این بخش، بگذرد.


پس از ثبت این مرحله،‌ تایید گرفته و اعلام می‌شود که نتیجه بررسی به شماره تلفن همراه سرپرست خانوار ارسال می‌شود.



قرار است پس از ثبت اطلاعات، حداکثر تا 15 روز نتیجه نهایی به افراد اعلام شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته