دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تیلرسون: آمریکایی‌ها شب‌ها آسوده بخوابند؛ تهدید کره شمالی قریب‌الوقوع نیست

وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که تهدید کره شمالی علیه واشنگتن، قریب‌الوقوع نیست و «آمریکایی‌ها شب‌ها آسوده بخوابند».
کد خبر : 201855

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از فارس، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی به مردم این کشور درباره «قریب‌الوقوع نبودن» تهدید حملات کره شمالی اطمینان داد.


در حالی که اظهارنظر شدید اللحن رئیس‌جمهور آمریکا علیه کره شمالی، واکنش تهدید‌آمیز پیونگ یانگ درباره هدف قرار دادن جزیره «گوآم» آمریکا را به دنبال داشته، حالا امروز چهارشنبه وزیر خارجه آمریکا هم در این باره اظهارنظر کرده است.


به گزارش آسوشیتدپرس، «رکس تیلرسون» گفته که تهدید کره شمالی، قریب‌الوقوع نیست و «آمریکایی‌ها باید شب‌ها آسوده بخوابند».


وزیر خارجه آمریکا افزود رد و بدل کردن تهدیدات بین این کشور و کره شمالی، بدان معنا نیست که واشنگتن در حال حرکت به سمت اقدام و گزینه نظامی است.


وی با دفاع از اظهارات جنجالی اخیر ترامپ تاکید کرد که این مواضع در واقع ارسال پیامی قوی «به زبانی است که کیم جونگ اون(رهبر کره شمالی) خوب می‌تواند آنرا درک کند».


وزیر خارجه آمریکا با دفاع از استراتژی واشنگتن در قبال کره شمالی، مدعی شده که این استراتژی در کار موثر افتادن و تاثیرگذاشتن است و «فشارها دارد خودش را نشان می‌دهد».


این مقام ارشد آمریکایی با ادبیاتی تند علیه کره شمالی تصریح کرد که «به نظر نمی‌رسد(رهبر کره شمالی) زبان دیپلماتیک را بفهمد».


وزیر خارجه آمریکا با دفاع از استراتژی واشنگتن در قبال کره شمالی، مدعی شده که این استراتژی در کار تاثیرگذاشتن است و «فشارها دارد خودش را نشان می‌دهد».


تیلرسون افزود کره شمالی هنوز هم می‌تواند تحت شرایط مناسب و از طریق گفت‌و‌گو از شرایط جاری خارج شود.


او در ادامه دفاع از اظهارات تند ترامپ تاکید کرد رئیس‌جمهور آمریکا می‌خواسته روشن کند که آمریکا «توانایی بدون تردیدی برای دفاع از خود و حفاظت از متحدانش دارد و ترامپ خواهان آن بوده که «کره شمالی از هرگونه اشتباه محاسباتی پرهیز کند».


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته