دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
عبدالرضا اکبری در گفت‌و‌گو با آنا:

چند دیالوگ را به اسم سریال به خورد ملت ندهید!/ قد و قواره برخی درحد نقش‌ها نیست

این بازیگر تلویزیون گفت: در تلویزیون دنبال جنس عجیب و خاص ضدمخاطب نباشیم. لازم نیست هرچه که در دل فیلم‌ساز و سریال‌سازان است را عینا روی آنتن بیاوریم.
کد خبر : 201793

عبدالرضا اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا درباره وضعیت سریال‌سازی تلویزیون که با کمیت نیز همراه شده، گفت: امیدوارم تعداد تولیدات از نظر قصه و محتوا نیز کیفیتشان بالاتر برود. متأسفانه بعضا کارهایی که پیشنهاد می‌شود ضعیف هستند که با این شرایط نمی‌شود هر فیلمنامه‌ای را قبول کرد.


این بازیگر ادامه داد: ای کاش مدیران تلویزیون همت خود را روی فیلمنامه‌ها بگذارند چون موضوعات تکراری، گفتنشان بی‌فایده است به جز زمانی که تغییری در آن بدهند.


به گفته اکبری؛ وقتی قبلا در همه ژانرها از پلیسی گرفته تا ملودرام و غیره کار کرده‌ایم لااقل وقتی تلویزیون دوباره سراغشان می‌رود و قرار است در قالب سریال روی این موضوعات مانور دهد، جذابیت را چاشنی داستان‌ها کند که مخاطب نیز جذب آن شود.


*دیالوگ محض اصلا چه جذابیتی برای بیننده دارد


وی همچنین با بیان اینکه نیاز به قوی‌تر شدن ساختار و فرم تولیدات است، عنوان کرد: چه بسا سریال‌هایی ساخته می‌شود که صرفا دیالوگ محض است. اینها تاریخ مصرف دارند و زود فراموش می‌شود و اصلا چه جذابیتی برای بیننده دارند؟


این بازیگر اشاره داشت: در تلویزیون دنبال جنس عجیب و خاص ضدمخاطب نباشیم. لازم نیست هرچه که در دل فیلم‌ساز و سریال‌ساز است را عینا روی آنتن بیاوریم.


اکبری در عین حال سریال‌های تاریخی را نیز از جمله آثار پرمخاطب دانست و گفت: در همه حوزه‌ها باید سریال ساخت همانطور که مخاطب به آثار تاریخی علاقه‌مند است. کم نداریم سریال‌هایی با اینجور قصه‌ها که بیننده را پای تلویزیون می‌نشاند. این‌ها تماشاگر همیشگی دارند.


بازیگر «معمای شاه» تأکید کرد: کارهایی مثل همین مجموعه‌های تاریخی چون حرفه‌ای‌ها را دور هم جمع می‌کند، نهایتا خروجی را به عنوان کاری محکم در اختیار بیننده قرار می‌دهد. روی این سوژه‌ها با وسواس کار می‌شود بنابراین با کار بی‌خاصیت و دم دستی روبرو نخواهیم شد.


*انتخاب نقش‌ برای فیلم‌ها دم دستی شده است


وی عنوان داشت: متأسفانه برای برخی از این مجموعه‌هایی که قصه روز هم دارند عوامل را دم دستی انتخاب می‌کنند؛ بازیگرانی که در نقششان نیستند و حتی فیلمساز به فیزیک آنها نیز توجه نمی‌کند که آیا به درد نقش می‌خورد یا نه. با این وضعیت چه توقعی داریم که اثر نهایی نیز باکیفیت شود.


اکبری توضیح داد: انتخاب نقش برای فیلم‌ها دم دستی شده و به استعداد و حتی قد و قواره فرد توجه نمی‌کنند. آخرش هم کارکتر را با این انتخاب‌کردن‌های نادرست از بین می‌برند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب