دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1396 - 16:26
روغنی گلپایگانی در گفت و گو با آنا؛

قرار نیست عابربانک پرسپولیس باشم/ مجمع باشگاه طاهری را انتخاب کرد

عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس گفت: آنقدر ثروتمند نیستم که بخواهم عابربانک پرسپولیس باشم و از جیبم خرج کنم.
کد خبر : 201761

ابوالفضل روغنی گلپایگانی در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا در خصوص ابقای کاشانی در سمت رئیس هیات مدیره و همچنین انتخاب طاهری به عنوان مدیر عامل باشگاه پرسپولیس گفت: «انتخاب مدیر عامل و رئیس هیات مدیره از اختیارات مجمع باشگاه است و مجمع تصمیم گرفت که جعفر کاشانی و علی اکبر طاهری به عنوان رئیس هیات مدیره و مدیر عامل منصوب شوند و ما هم به عنوان اعضای هیات مدیره از این تصمیم حمایت کردیم.»


وی در ادامه و در پاسخ به این سوال با این حساب جلسه امروز هیات مدیره جدید پرسپولیس که برای انتخاب این دو پست برگزار شد به نوعی تشریفاتی بود گفت: «به هیچ وجه این موضوع نیست . ما باید طبق قانون تجارت عمل کنیم و جلو بریم. قانون تجارات می گوید انتخاب مدیر عامل و رئیس هیات مدیره بر عهده مجمع است .»


روغنی انتخاب طاهری را یک انتخاب درست دانست و گفت: «در شرایطی که پرسپولیبس دارد این انتخاب می‌تواند کمک کند تا تیم در مسیر درستی که قرار دارد به حرکتش ادامه دهد. تیم با طارهی یک قهرمانی و یک نایب قهرمانی به دست آورد و به جمه هشت تیم برتر آسیا راه‌یافته است. وقتی مدیری توانسته به گو‌نه‌ای مدیریت کند که باشگاه‌اش به موفقیت برسد چه دلیلی دارد که او را تغییر دهیم. طاهری مدیر عامل شد چون باید می‌شد.»


عضو هیات مدیره پرسولیس ادامه داد: «ما هم از این به بعد در کنار طاهری هستیم و به او کمک خواهیم کرد تا بهتر بتواند پرسپولیس را اداره کند. وظایف همه ما هم مشخص است. کار‌های مربوط به تیم و اجرایی در حوزه کاری طاهری است و ما به هیچ وجه در آن دخالت نمی‌کنیم. ما هم به دنبال کار‌های اقتصادی و درآمد زایی می‌رویم تا مشکلات باشگاه کمتر شود.»


وی مهمترین مشکل و چالش پیش روی پرسپولیس را مسائل مالی عنوان کرد و گفت: «نه تنها پرسپولیس بلکه تمام باشگاه‌های فوتبال در ایران این مشکل را دارند. مشکلات مالی دست و پای تیم‌های ما را بسته است . باید برای بیرون رفت یک راه‌کار درست دید. امروز اولین جلسه هیات مدیره پرسپولیس برگزار شد و ما برای نوشتن یک برنامه درست و عملیاتی یک فرصت حداکثر 20 روزه می‌خواهیم تا بعد از تایید آن در هیات مدیره بر اساس جلو برویم. چنین کار‌هایی زمان است و نباید توقع داشت یکی دو ماهه همه چیز درست شود.اما ما تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا اجازه ندهیم پرسپولیس از مشکلات مالی که دارد آسیب جدید ببیند.»


روغنی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود به دلیل فعالیت‌های اقتصادی‌اش از وی این توقع می‌رود که در مواقع ضروری پول به پرسپولیس تزریق کند گفت: «من مخالف این موضوع هستم و قرار نیست که از جیبم برای پرسپولیس خرج کنم. من کلا با چنین روش‌هایی برای اداره باشگاه مخالف هستم. از طرف آنقدر هم ثروتمند نیستم که بخواهم چنین کار‌هایی را انجام دهم.تجربه هم نشان داده این کار‌ها محکوم به شکست است و شاید در مقطعی جواب بدهد اما مشکلی از مشکلات پرسپولیس کم نخواهد کرد.»


وی ادامه داد: «من قرار نیست عابر بانک پرسپولیس باشم. قرار است کمک کنم تا پرسپولیس به لحاظ اقتصادی مشکلات کمتری داشته باشد. این کار را هم با کمک ارتباطاتی که با بنگاه‌های اقتصادی دارم انجام خواهم داد. گفتم برای پرسپولیس برنامه داریم و بر اساس آن جلو خواهیم رفت.»


روغنی در پایان در خصوص اینکه مهلت پرداخت بدهی پرسپولیس به دستیاران ژوزه تا پایان ماه جاری به اتمام می رسد و این در حالی است که تنها 385 میلیون تومان از بدهی 430 هزار دلاری آن هم به کمک هواداران پرسپولیس جمع آوری شده است گفت: «من واقعا در این باره اطلاع دقیقی ندارم . در این خصوص بهتر است طاهری که در جریان کار است صحبت کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته