دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1396 - 10:56
سخنگوی فراکسیون امید مجلس:

نهاوندیان معاون اجرایی رئیس جمهور می‌شود

پارسایی گفت: احتمالا نهاوندیان معاون اجرایی رئیس‌جمهور می شود.
کد خبر : 201716

بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، درباره ارزیابی خود از وزرای پیشنهادی دولت دوزادهم، اظهار کرد: تعدادی از اعضای کابینه وزرای قوی و توانمندی هستند، تعدادی دیگر را هم نمی‌شناسیم و برای برخی وزارت‌خانه ها هم می‌توانستند وزرای قوی تری معرفی کنند.


نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی درباره معرفی سید محمد بطحایی به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و احتمال اعتماد عدم اعتماد مجلس به او گفت: بنده شناخت کافی از ایشان ندارم اما فراکسیون امید مجلس برنامه‌ها و سوابق وزرای پیشنهادی را جمع‌بندی و یک بانک اطلاعاتی از 18 وزیر پیشنهادی تهیه می‌کند، در پایان هم بر اساس شاخص های تعیین شده در فراکسیون درباره رأی اعتماد به وزرای پیشنهادی تصمیم‌گیری می‌‌شود.


وی درباره معرفی برخی از وزرای دولت یازدهم در لیست کابینه آینده اظهار کرد: وزرای خوبی در دولت یازدهم داشتیم که برای کابینه آینده هم معرفی شدند، وزیر بهداشت یکی از وزرای موفق دولت قبل بود. وزرای امور خارجه، نفت، راه و شهرسازی هم از وزرایی بودند که مجددا برای کسب رأی اعتماد در دولت دوازدهم به مجلس معرفی شدند.


عضو هیأت رئیسه کمیسیون اصل نودم قانون اساسی درباره تغییر تیم اقتصادی دولت همچون وزرای اقتصاد، صنعت و نیرو افزود: تا جایی که شناخت دارم افراد معرفی شده مدیران خلاق و موفقی در دوران مسئولیت خود بوده‌اند؛ اما تیم اقتصادی محدود به یک نفر دو نفر نمی‌شود و باید مجموعه اقتصادی با هم هماهنگ باشند تا بتوانند مشکلات اقتصادی موجود در کشور را برطرف کنند.


پارسایی در پاسخ به این سوال که پیش از ارائه لیست رسمی وزرای پیشنهادی به مجلس، نام محمد نهاوندیان به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد مطرح بود اکنون با معرفی کرباسیان برای این وزارتخانه و احتمال انتصاب واعظی به عنوان رئیس دفتر رئیس‌جمهور در دولت دوازدهم، نهاوندیان چه مسئولیتی در کابینه آینده خواهد داشت؟ گفت: اینکه چرا ایشان به عنوان وزیر اقتصادی معرفی نشدند اطلاعی ندارام اما احتمالا نهاوندیان معاون اجرایی رئیس‌جمهور می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته