دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1394 - 14:47
مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر خبر داد

برگزاری سمینار جراحی جنگ در هلال‌احمر

مدیرکل بهداشت و درمان جمعیت هلال‌احمر از برگزاری سمینار جراحی جنگ با هدف انتقال تجربیات و ارائه خدمات درمانی فوری به هنگام بروز حوادث و سوانح خبر داد.
کد خبر : 20161

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا،‌ افشین علیخانی با تاکید بر برگزاری دوره‌های تخصصی و بین‌المللی به منظور ارتقاء سطح آمادگی در پاسخ به سوانح، اظهار کرد: تلاش کرده‌ایم تا 2 دوره آموزشی بین‌المللی کمیته صلیب‌ سرخ شامل خدمات بهداشت اضطراری در جمعیت‌های انبوه (HELP) و سمینار جراحی جنگ (War Surgery) را به میزبانی جمعیت هلال‌ احمر جمهوری اسلامی ایران برگزار کنیم.


وی با اشاره به برگزاری دوره (HELP) در شهریور سال گذشته، افزود: برگزاری چنین دوره‌هایی به عنوان یک فعالیت موثر در تقویم فعالیت‌های مشترک جمعیت هلال‌احمر و کمیته بین المللی صلیب سرخ ثبت می‌شود.


دبیر کمیته اجرایی سمینار جراحی جنگ گفت: برگزاری چنین دوره‌هایی به منظور ارایه خدمات امدادی، بهداشتی و درمانی در شرایط اضطرار به علت آسیب‌پذیری بخش‌های وسیعی از کشور با توجه به موقعیت جغرافیایی، تنوع اقلیمی و احتمال بروز بسیاری از حوادث و سوانح ضرورت دارد.


وی افزود: این در حالی‌است که ارایه خدمات در صورت تخریب زیرساخت‌ها یا در دسترس نبودن مراکز بهداشتی و درمانی، مستلزم بهره‌مندی از سامانه‌هایی با تجهیزات مناسب، تیم‌های سازماندهی شده، دستورالعمل‌های عملیاتی و تمرین است تا ظرفیت مورد نیاز به‌‌منظور تامین نیاز متاثرین از وقوع رخدادهای طبیعی فراهم شود.


علیخانی با تاکید بر این‌که هدف از برگزاری این سمینار ایجاد آمادگی در واحدها و بیمارستان‌های سریع الاستقرار برای پاسخ به نیازهای اورژانسی و درمانی مجروحان است، گفت: به همین منظور اقدام به طراحی و تامین واحدهای مراقبت بهداشتی و درمانی سیار (Mobile Health Care Unit) و از جمله واحد درمان اضطراری بیمارستان سریع الاستقرار (Rapid Deployment Hospital) کردیم.


مدیرکل بهداشت و درمان معاونت بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر افزود: ارتقای سطح توانمندی تیم‌های عملیاتی در ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مصدومان از اهمیت خاصی برخوردار است.


علیخانی با تاکید بر بهره‌گیری از تجارب ملی و بین‌المللی گفت: این دوره‌ تخصصی را با هدف تبادل تجربیات با حضور جامعه جراحان ایران و کمیته بین‌المللی صلیب‌‌سرخ و شرکت جراحان و پزشکان عمومی که دوره‌های تخصصی مراقبت از بیماران ترومایی (ATLS) را گذرانده‌اند، برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته