دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1396 - 10:44

تمرین مشترک جنگنده‌های آمریکا و ژاپن در نزدیکی شبه جزیره کره

نیروهای نظامی ژاپن و آمریکا همزمان با بالا گرفتن تنش با کره شمالی، مانورهای‌های نظامی مشترک و هماهنگی‌های دفاعی- امنیتی خود را افزایش می‌دهند.
کد خبر : 201607

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری رویترز، دولت ژاپن اعلام کرد که دیروز (17 مرداد) جنگنده‌های ژاپنی و بمب‌افکن‌های فراصوت آمریکا، تمرین‌های نظامی مشترکی را در آسمان ژاپن و در نزدیکی شبه جزیره کره انجام دادند. هر دو دولت ژاپن و آمریکا به شدت از انجام آزمایش‌های موشکی بالستیک اخیر کره‌شمالی ابراز نگرانی کرده‌اند.


طبق اعلام نیروی دفاع هوایی ژاپن (ASDF)، در این تمرین مشترک که پیرامون جزیره کیوشو در جنوب غرب ژاپن انجام شد، دو بمب‌افکن نیروهای هوایی آمریکا از نوع (B-1B Lancer) و دو جت جنگنده ژاپنی از نوع (F-2) حضور داشتند.


امروز چهارشنبه (18 مرداد) درست چند ساعت پس از اینکه دولت ترامپ گفت هرگونه تهدیدی از سوی پیونگ یانگ با آتش و خشم آمریکا مواجه خواهد شد، دولت کره‌شمالی اعلام کرد پرتاب موشک به گوام را بررسی می‌کند. گوام جزیره‌ای واقع در غرب اقیانوس آرام است که از سوی دولت آمریکا اداره می‌شود اما جزء خاک آمریکا به‌شمار نمی‌آید. پایگاه نیروی هوایی آندرسن در گوام است و بمب افکن های (B1-B) ایالات متحده، ماموریت های خود را در حوزه آسیا- اقیانوس آرام از این پایگاه انجام می دهند.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته