دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
19 مرداد 1396 - 01:48

هفته سوم لیگ برتر فوتبال؛ جنگ صدرنشینی در تهران و اصفهان

پرسپولیس برای گرفتن صدرجدول از پارس جنوبی در پایان هفته سوم رقابت های لیگ برتر باید از سد نفت تهران عبور کند.
کد خبر : 201569

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، هفته سوم هفدهمین دوره مسابقات لیگ برتر امروز و فردا با برگزاری 8 دیدار دنبال می‌شود. در مهم‌ترین بازی‌های این هفته استقلال در ورزشگاه آزادی به دیدار تراکتورسازی می‌رود و پرسپولیس برای گرفتن صدر جدول از پارس جنوبی جم در ورزشگاه تختی به مصاف نفت‌تهران خواهد رفت. صدرنشین لیگ هم در ورزشگاه نقش‌جهان اصفهان با سپاهان مسابقه خواهد داد.


گسترش فولاد - سپپیدرود رشت​


دو تیم بدون امتیاز جدول رده‌بندی در ورزشگاه بنیان دیزل تبریز به مصاف دیدار یکدیگر خواهند رفت. گسترش فولاد در دو بازی اول خود متحمل شکست‌های سنگینی شد و در رده شانزدهم ایستاده است. لوکا بوناچیچ سرمربی این تیم پس از 3 سال دوری از فوتبال ایران نتوانسته با تیم تبریزی موفق باشد و این هفته به دنبال امتیاز گیری است. در سمت مقابل علی نظرمحمدی که پس از 40 سال سپیدرود را به سطح اول فوتبال ایران رسانده با دو شکست دو بر یک در رده چهاردهم است و او نیز امیدوار است این هفته شاگردانش طلسم نگرفتن امتیاز را بشکنند.


استقلال خوزستان - سایپا


عبدالله ویسی به رغم تغییرات گسترده‌ای که تیم استقلال خوزستان داشته توانسته 4 امتیاز با بازیکنان گمنام خود بگیرد و حالا به دنبال 7 امتیازی شدن در هفته سوم است. این هدف را نیز علی دایی با سایپا دارد. نارنجی‌پوشان شروع خوبی در این فصل داشته‌اند و در ورزشگاه غدیر اهواز نمی‌خواهند بازنده باشند. شاید کیفیت نه‌چندان مناسب ورزشگاه غدیر از زیبایی این بازی کم کند.


نفت تهران - پرسپولیس


کسب 4 امتیاز در پایان هفته دوم از سوی نفتی‌ها از اتفاقات عجیب این فصل لیگ برتر است. نفت‌تهران که مشکلات مالی فراوانی که دارد بلاتکلیف‌ترین تیم سطح اول فوتبال ایران است اما با حمید درخشان که شبانه جانشین علی کریمی شد، موفق بوده است. آنها در این هفته محمد نصرتی را دراختیار ندارند و این موضوع کارشان را دشوارتر می‌کند چرا که حریف این هفته آنها پرسپولیس است که حال و روز بسیار خوبی دارد. سرخ‌پوشان پایتخت در بهترین شرایط تیمی به‌سر می‌برند و با 6 امتیازی که تا اینجا گرفته‌اند به چیزی جز برتری برابر نفت‌تهران نمی‌اندیشند. این دیدار تکرار سوپرجام نیز به حساب می‌‌آید. دیداری که با 3 گل به سود شاگردان برانکو تمام شد. تنها غایب سرخ‌ها احتمالا سیدجلال حسینی خواهد بود. ضمن اینکه پرسپولیسی‌ها با مشکلات مالی هم مواجه هستند ولی در دو فصل گذشته ثابت شده مسائل مالی تاثیر منفی در تیم برانکو ندارد.


برنامه بازی های روز اول از هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر


پنجنشبه 19 مردادماه
نفت تهران- پرسپولیس/ ورزشگاه تختی تهران - ساعت 20:45
علیرضا فغانی – رضا سخندان – علی دودانگه – سعید رحیمی مقدم – ناظر: حسین عسگری
استقلال خوزستان- سایپا تهران / ورزشگاه غدیر اهواز - ساعت 20:30
مهدی مرجان زاده – مهدی عالیقدر – حسن انتظاری – جواد محمدی – ناظر: حیدر شکور
گسترش فولاد تبریز - سپیدرود رشت/ ورزشگاه بنیان دیزل- ساعت 18:15
حسن اکرمی – علیرضا ایلدروم – میریعقوب حجتی – علی بای – ناظر: فریدون اصهفانیان


صنعت‌نفت آبادان - پدیده


زردپوشان آبادانی با یک برد و یک باخت و اندوخته 3 امتیازی به دیدار پدیده‌ای می‌روند که در دو هفته اول نشان داده آماده‌تر از فصل‌های قبلی است. شاگردان رضا مهاجری با پیروزی 4 بر صفر برابر سپاهان سنگین‌ترین شکست تاریخ لیگ برتر را به زردپوشان اصفهانی تحمیل کردند و در هفته اول هم با بدشانسی از کسب 3 امتیاز محروم ماند. در نقطه مقابل برزیلی‌های آبادان با فراز کمالوند می‌خواهند 3 امتیاز خانگی را بگیرند و در این راه گرمای هوا اهرم فشار خوبی برابر پدیده در ورزشگاه تختی آبادان خواهد بود.


پیکان - ذوب‌آهن​


تبم مجید جلالی در هر دو بازی این فصل خود در دقایق اولیه غافلگیر شد و بعد از آن تلاش کرد تا گل‌های خورده را جبران کند ولی حاصل این تلاش‌ها تنها کسب یک امتیاز بود. پیکانی‌ها در این هفته در ورزشگاه شهدای شهر قدس میزبان ذوب‌آهن هستند. تیمی که با آوردن امیر قلعه‌نویی داعیه قهرمانی دارد و اگر در هفته اول برابر سیاه‌جامگان چند دقیقه بیشتر دوام می‌آورد الان 6 امتیازی بود. این دیدار می‌تواند یکی از بازی‌های تماشایی این هفته باشد چرا که جلالی و قلعه‌نویی از مربیان قدیمی لیگ برتر هستند و باید دید در تقابل آقا معلم و ژنرال کدامیک برنده خواهند شد. در این میان پاره شدن رباط صلیبی قاسم حدادی‌فر کار را برای قلعه‌نویی سخت خواهد کرد.


سیاه‌جامگان - فولاد خوزستان​


اکبر میثاقیان با ترکیبی از بازیکنان جوان و با تجربه تا اینجا موفق بوده و این امیدواری را ایجاد کرده که سیاه‌جامگان در پایان فصل دغدغه سقوط نداشته باشد. تیم میثاقیان با اندوخته 4 امتیازی به دیدار فولادی می‌رود که با سیروس پورموسوی در پایان هفته دوم یک امتیازی است. پورموسوی در این بازی همچون دیدارهای قبلی مصدومان زیادی دارد و باید به بازیکنان جوان و بومی خود اعتماد کند تا در ورزشگاه ثامن مشهد نتیجه خوبی بگیرد و انتظارات هواداران را برآورده کند. هرچند میثاقیان هم به این سادگی‌ها از 3 امتیاز خانگی چشم‌پوشی نمی‌کند.


سپاهان - پارس جنوبی جم


زلاتکو کرانچار برای آنکه بتواند سرش را برابر هواداران سپاهان بالا بگیرد باید تیم شگفتی ساز این فصل لیگ برتر را شکست دهد. زردپوشان اصفهان با یک امتیاز در رده سیزدهم هستند و این موضوع خوشایند مدیران فولاد مبارکه سپاهان که هزینه‌های زیادی برای جذب بازیکن در این فصل پرداخته‌اند، نیست. به نظر می‌رسد در این بازی هواداران سپاهان حمایت ویژه‌ای از تیم‌شان در ورزشگاه نقش‌جهان داشته باشند. در سمت مقابل شاگردان مهدی تارتار با 7 گلی که در دو بازی اخیر زده‌اند در صدرجدول قرار دارند و این نتیجه برای تیمی که اولین فصل حضورش در لیگ برتر را تجربه می کند حائز اهمیت است. تیم پارس جنوبی جم در صورت پیروزی بر سپاهان می‌تواند صدرنشین لیگ باقی بماند و بر جذابیت لیگ برتر بیافزاید.


استقلال تهران - تراکتورسازی تبریز


آبی‌پوشان پایتخت در دو هفته نخست روی اشتباهات تاثیرگذار داوران امتیازات مهمی را از دست دادند. این موضوع باعث حساسیت هواداران استقلال شده و بدون شک قضاوت برای داور مسابقه دشوارتر می‌شود. منصوریان در این هفته می‌تواند از بیشتر بازیکنان خود استقاده کند و تنها فرشید اسماعیلی و فرشید باقری نمی‌توانند برای آبی‌ها به میدان بروند. با این حال منصوریان که گران‌ترین استقلال تاریخ را در این فصل بسته است برای آنکه بیش از این از صدرجدول دور نماند باید برابر تراکتورسازی برنده باشد. تیمی که در دو بازی اول خود بازنده بود تا ثابت شود عدم جذب بازیکن به خاطر محرومیت فیفا کاملا در این تیم تاثیرگذار بوده است. یحیی گل‌محمدی برای آنکه بتواند تیمش را از رده پانزدهم جدول جدا کند باید در ورزشگاه آزادی شاگردانش را با تدبیر ویژه‌ای به میدان بفرستد. احتمالا او در این بازی هم نمی‌تواند از سینا عشوری استفاده کند. باید دید در دیداری که ورزشگاه مملو از جمعیت است کدام تیم برنده خواهد بود. ضمن اینکه آبی‌پوشان بیش از 4 سال است برابر تراکتور برنده نشده‌اند.


برنامه بازی‌های روز دوم از هفته سوم رقابت‌های لیگ برتر


جمعه 20 مرداد 96‏


سیاه جامگان مشهد - فولاد خوزستان- ورزشگاه ثامن مشهد- ساعت 20:30‏


پیکان تهران - ذوب آهن اصفهان – ورزشگاه شهدا شهرقدس- ساعت 20:30‏


صنعت نفت آبادان – پدیده خراسان- ورزشگاه تختی آبادان- ساعت 20:30‏


فولاد مبارکه سپاهان - پارس جنوبی جم- ورزشگاه نقش جهان اصفهان- ساعت 20:30‏


استقلال تهران – تراکتورسازی تبریز- ورزشگاه آزادی تهران- ساعت 20:45‏




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته