دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
علیرضا رئیسیان در گفت‌وگو با آنا:

سینمایی‌ها آدرس غلط به وزیر جدید ارشاد ندهند/ خواسته نود درصد اهالی سینما از آقای وزیر

این سینماگر به آنا گفت: فکر نمی‌کنم برای سینمایی‌ها خواسته‌ای مهمتر از لایحه صنعتی شدن سینما باشد. واقعا در عملیاتی کردن آن خیلی تأخیر کرده‌اند. مطمئن باشید این خواسته‌ی 90 درصد سینمایی‌هاست.
کد خبر : 201517

علیرضا رئیسیان، کارگردان سینما در گفت‌و‌گو با آنا درباره اولویت‌های کاری وزیر پیشنهادی ارشاد و خواسته‌های اهالی هنر در حوزه سینما به خبرنگار آنا گفت: ای کاش لااقل هر وزیر برنامه‌های رسمی خود را به همه اعلام می‌کرد که ما نیز بفهمیم اوضاع از چه قرار است. برنامه‌ها را باید اعلام کنند نه اینکه فقط به مجلس بطور مختصر توضیح دهند.


کارگردان «دوران عاشقی» ادامه داد: فکر نمی‌کنم برای سینمایی‌ها خواسته‌ای مهمتر از لایحه صنعتی شدن سینما باشد. واقعا در عملیاتی کردن آن خیلی تأخیر کرده‌اند. الان هم درست نیست که دیگر این مسأله را طول بدهند. مطمئن باشید این خواسته‌ی 90 درصد سینمایی‌هاست.


رئیسیان تأکید داشت: این لایحه در ظاهر فقط یک موضوع کلی به نظر می‌رسد اما اگر اجرا شود برکات زیادی خواهد داشت؛ از تغییر رویکرد سینما و مدیران تا کاهش دخالت دولت و نقش برجسته بخش خصوصی و غیره.


وی همچنین درباره کارایی بهتر وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم در حوزه سینما با بیان این مطلب، گفت: وزرای ما همیشه مشاوران سینمایی دارند اما در این 15 سال عموما مشاوران بدی بوده‌اند و کاری هم برای سینما نکرده‌اند.


کارگردان «چهل سالگی» گفت: اگر این مشاوران دست از سر منافع شخصی خودشان برمی‌داشتند و آدرس غلط به وزیر نمی‌دادند، سینمای ما با این ظرفیت اینجا نبود. دوستان مشاور به فکر منافع کلی سینما باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته