دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1394 - 13:32

دیدار وزرای امورخارجه ایران و عمان/ امضای موافقتنامه تعیین مرزهای دریایی میان تهران و مسقط

موافقتنامه تعیین مرزهای دریایی میان ایران و پادشاهی عمان امروز سه‌شنبه ازسوی وزیر امورخارجه کشورمان و وزیر کشور عمان امضا شد.
کد خبر : 20148

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، دیدار «محمدجواد ظریف» و «یوسف بن علوی» وزرای امورخارجه ایران و عمان در پایتخت این کشور انجام شد.


«محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران صبح امروز سه‌شنبه برای دیدار با مقام‌های عمان و امضای توافقنامه تعیین مرزهای دریایی میان ایران و پادشاهی عمان راهی مسقط شده بود.


رئیس دستگاه دیپلماسی ایران پس از مسقط راهی کویت می‌شود تا در چهل و دومین نشست سازمان همکاری اسلامی در کویت شرکت کند. این اجلاس فردا و پس فردا (چهارشنبه و پنج‌شنبه) در کویت برگزار می‌شود.


همچنین «محمدجواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران که صبح امروز سه‌شنبه برای انجام سفری یک روزه و دیدار با مقام‌های عمان راهی مسقط شده بود، در دیدار با «سید حمود بن فیصل بوسعیدی» وزیر کشور عمان موافقتنامه تعیین مرزهای دریایی میان پادشاهی عمان و جمهوری اسلامی ایران را امضا کرد.


برطبق این توافقنامه، طولانی‌ترین مرز دریایی در دریای عمان میان جمهوری اسلامی ایران و عمان به طول تقریبا 450 کیلومتر تعیین مرز شد.


این توافقنامه پس از 10 دوره مذاکره کارشناسان فنی و حقوقی تدوین شده است و نخستین تحدید حدود دریایی میان دو کشور پس از انقلاب اسلامی است.


سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح 55 نقطه مرزی دریایی را مشخص کرده است که به عنوان مرز دریایی دو کشور محسوب می‌شود.


ظریف همچنین قرار است پس از امضای این توافقنامه با «یوسف بن علوی» همتای عمانی خود دیدار و گفت‌وگو کند.


وزیر امورخارجه کشورمان قرار است پس از مسقط راهی کویت شود و در چهل و دومین نشست وزرای امورخارجه سازمان همکاری اسلامی در کویت که قرار است از فردا (چهارشنبه) به مدت ۲ روز در این کشور برگزار شود، شرکت کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب