دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1396 - 18:59
با پیشنهاد رهبر و تایید علی اکبر ولایتی؛

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران منصوب شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تایید علی اکبر ولایتی در حکمی رئیس واحد تهران مرکز و دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان تهران را منصوب کرد.
کد خبر : 201479

به گزارش خبرنگار آنا، دکتر فرهاد رهبر در حکمی دکتر محمدمهدی طهرانچی را به‌عنوان رئیس واحد تهران مرکزی و دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان تهران منصوب کرد.


طهرانچی جایگزین احمد شمس در این مسئولیت شد. احمد شمس مهر سال 95 از سوی دکتر میرزاده رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی به‌عنوان سرپرست واحد تهران مرکز و دانشگاه آزاد استان تهران معرفی شده بود.


طهرانچی رئیس سابق دانشگاه شهید بهشتی و استاد فیزیک این دانشگاه بوده و دوره کارشناسی و کارشناسی‌ارشد را در دانشگاه شهید بهشتی و دوره دکتری را نیز در دانشگاه فیزیک تکنولوژی مسکو طی کرده است.


وی عضو وابسته پژوهشکده لیزر و پلاسما است و در سال 91 به‌عنوان استاد نمونهٔ کشوری انتخاب شد.


طهرانچی در سال 92 به‌پیشنهاد دکتر ولایتی و با حکم مرحوم هاشمی‌رفسنجانی به‌عنوان معاون علمی و فناوری مرکز تحقیقات استراتژیک منصوب شده بود و اکنون مشاور رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پژوهش‌های علمی و فناوری و اخیرا نیز با حکم دکتر ولایتی به عضویت هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی درآمده است.


علی اکبر ولایتی در توضیح این انتصاب گفته است: با توجه به این که اقای دکتر محمد مهدی طهرانچی که از دانشمندان برجسته فیزیک هسته ای هستند و از ابتدای تصدی اینجانب در مرکز تحقیقات استراتژیک؛ با حفظ سمت رئیس دانشگاه شهید بهشتی به عنوان معاون علمی و فناوری مرکز تحقیقات استراتژیک هم منصوب شد و توفیقات فراوانی را همزمان در معاونت علمی و فناوری مرکز تحقیقات استراتژیک و ریاست دانشگاه شهید بهشتی داشته است و شایستگی عهده داری این مسئولیت سنگین را داشته و لذا با پیشنهاد انتصاب ایشان موافقت شد.


رئیس هیئت موسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود : امیدواریم با مدیریت خوب و توانمندی دکتر طهرانچی، شاهد ارتقاء کیفی فعالیت های آموزشی و پژوهشی در مجموعه های دانشگاه آزاد اسلامی تهران باشیم.


مجموعه های دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیش از سیصد هزار دانشجو از مجموعه های بزرگ دانشگاهی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته