دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1396 - 16:31
باز گشت بی طرف به وزارت نیرو

نگاهی به سوابق وزیر پیشنهادی نیرو

امروز "حبیب‌الله بی‌طرف" به عنوان وزیر پیشنهادی نیرو در دولت دوازدهم از سوی رئیس‌جمهور به مجلس معرفی شد.
کد خبر : 201471

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، امروز رئیس‌جمهوری لیست وزرای پیشنهادی کابینه دوزادهم را به مجلس برد و در این میان نام جدیدی برای تصدی وزارت نیرو به چشم می‌خورد. البته وزارت نیرو یکی از 8 کلید تغییر در کابینه دوزادهم نسبت به دولت یازدهم است.


حبیب‌الله بیطرف، زاده 1335 فارغ‌التحصیل مهندسی راه و ساختمان از دانشگاه تهران است که از سال 76 تا 84 در دولت هفتم و هشتم جمهوری اسلامی ایران، سابقه وزارت را بر صنعت آب و برق کشور داشته است.


در سوابق شغلی و اجرایی بیطرف از ابتدای انقلاب، عضویت مرکز تحقیقات آب جهاد سازندگی، استاندار استان یزد، معاون آموزش و سازندگی وزارت نیرو، رئیس هیات مدیره سازمان سازندگی و آموزش وزارت نیرو، مجری طرح‌های ملی کارون 3 و 4 و همچنین مسئولیت وزارت نیروی دولت هفتم و هشتم دیده می‌شود.


پس از دوره 8 ساله وزارت نیرو، بیطرف به عنوان عضو هیات علمی پژوهشی پژوهشگاه نیرو، عضو هیات مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران و در نهایت معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت فعالیت داشته است.


در پیشینه فعالیت‌های تخصصی و علمی حبیب‌الله بیطرف عضویت در انجمن‌های مدیریت پروژه ایران، مهندسین عمران، مهندسین منابع آب ایران و انجمن مهندسان راه و ساختمان ایران و همچنین رئیس شورایعالی انجمن مدیریت پروژه ایران، عضویت در کمیسیون دائمی شورای عتف، رئیس کمیسیون تخصصی انرژی شورای عتف و عضویت در هیئت مدیره انجمن نفت ایران دیده می‌شود.


اما سکان وزارت نیرو در دولت یازدهم را حمید چیت‌چیان در دست داشت که حالا در صورت موافق نمایندگان مجلس با گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری، جای خود را به بیطرف خواهد داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته