دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1396 - 13:00

نگاهی به سوابق اجرایی و علمی وزیر پیشنهادی وزارت ورزش و جوانان

مسعود سلطانی‌فر برای سومین بار از سوی رئیس‌جمهور به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی معرفی شد.
کد خبر : 201408

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، صبح امروز حسن روحانی رئیس جمهور دولت دوازدهم لیست وزرای پیشنهادی دولت خود را برای گرفتن رای اعتماد از مجلس، تقدیم هیات رئیسه مجلس کرد؛ در این لیست مسعود سلطانی‌فر بار دیگر به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت ورزش و جوانان معرفی شد.


مسعود سلطانی‌فر که در دولت گذشته و در ماه‌های آخر دولت یازدهم به جای محمود گودرزی بر مسند وزارت ورزش و جوانان تکیه زد امیدوار است در این دوره هم بتواند با گرفتن رای اعتماد 4 سال دیگر هدایت این وزارتخانه را در دست بگیرد.


مسعود سلطانی‌فر متولد 1338 در تهران است که تاکنون سمت‌های مختلفی در حوزه‌های مختلف داشته‌است. سلطانی‌فر دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم سیاسی است. وی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و سابقه همکاری با حسن روحانی را در کارنامه مدیریتی خود دارد.


سلطانی‌فر یکی از سه وزیر پیشنهادی کابینه حسن روحانی در دولت یازدهم بود که موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس نهم نشد. وی که در دولت یازدهم به عنوان وزیر ورزش و جوانان معرفی شده بود با ۱۱۷ رای موافق، ۱۴۸ رای مخالف و ۱۸ رای ممتنع موفق به کسب رای اعتماد از مجلس نهم نشد. با توجه به این موضوع در ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ و پس از استعفای محمدعلی نجفی از ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حسن روحانی، طی حکمی مسعود سلطانی‌فر را به عنوان معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منصوب نمود. او تا بر عهده گرفتن تصدی وزارت ورزش و جوانان دولت یازدهم در آبان ۱۳۹۵ در این سمت بود.


پس از استعفای محمود گودرزی از وزارت ورزش و جوانان، سلطانی فر دوباره از سوی رییس جمهور به عنوان نامزد وزارت ورزش به مجلس معرفی شد. در جلسه رای اعتماد که در تاریخ ۱۱ آبان ماه سال ۱۳۹۵ برگزار شد سلطانی‌فر توانست با ۱۹۳ رای موافق، ۷۲ رای مخالف و ۶ رای ممتنع به سمت وزارت ورزش و جوانان برگزیده شود.


سوابق کاری


دو سال قائم مقام و هچنین معاونت اداری و مالی سازمان تربیت بدنی کشور


چهار سال عضویت در شورای عالی اداری کشور


چهار سال عضویت در شورای عالی اطلاع‌رسانی کشور


دوازده سال سابقه استانداری در سه استان؛ گیلان، زنجان و مرکزی


هشت سال معاون سیاسی در استانداری‌های فارس، همدان و هرمزگان


معاون اسبق سازمان تربیت بدنی کشور


سوابق علمی


تدریس در دانشگاه پیام نور


تدریس در دوره‌های مختلف آموزشی فرمانداران، بخشداران و نیروهای سیاسی وزارت کشور


تدوین ده‌ها مقاله سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در نشریات کشور (در حوزه انرژی و مسائل بین‌الملل)




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته