دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

پیش‌بینی قیمت کالاهای پرمصرف در ماه رمضان امسال

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفند از کاهش قیمت گوشت قرمز در آستانه ماه رمضان خبر داد.
کد خبر : 20138

علی اصغر ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه از دو سه هفته اخیر نرخ گوشت گوسفند روند کاهشی داشته است، گفت: در این مدت هر کیلو گوشت قرمز حدود 3 هزار تومان کاهش قیمت داشته است.


وی افزود: در حال حاضر هر کیلو گوشت گوسفندی تحویل به مغازه از 28 هزار و 500 تومان به 25 هزار و 500 تومان کاهش یافته است.


ملکی با بیان اینکه هم اکنون هر کیلو گوشت گوسفندی با نرخ 28 هزار و پانصد تومان به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رسد، اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود به دلیل عرضه بالا، قیمت گوشت گوسفند برای ماه رمضان کاهش نیز داشته باشد.


به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت گوسفندی گرمای هوا در طول روزهای اخیر موجب شده میزان تقاضا برای خرید گوشت گوسفند کاهش یابد.


اما دبیر انجمن صنایع لبنی تاکید کرد قیمت انواع محصولات لبنی در ماه رمضان هیچ تغییری نخواهد داشت.


محمد فربد در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با اعلام درخواست افزایش قیمت 5 درصدی محصولات لبنی به ستاد تنظیم بازار، افزود: در صورت موافقت ستاد تنظیم بازار با افزایش قیمت محصولات لبنی، این افزایش تا پایان ماه مبارک رمضان اعمال نخواهد شد.


وی اظهار کرد: با توجه به اینکه برخی محصولات لبنی نظیر ماست، شیر و پنیر در ماه مبارک رمضان بیشتر مصرف می‌شود، از این رو تولیدکنندگان محصولات لبنی برای رعایت حال مردم هیچ تغییری قیمتی را در اقلام تولیدی خود تا پایان ماه رمضان لحاظ نمی‌کنند.


از سوی دیگر، سخنگوی اتحادیه بارفروشان هم با بیان اینکه قیمت صیفی‌جات در ماه رمضان افزایش می‌یابد، گفت: در 5 روز نخست ماه رمضان به دلیل خرید بالا و منجمد کردن انواع سبزی آش، کوکو و قرمه، قیمت‌ این محصولات به ازای هر کیلو 100 تا 200 تومان افزایش می‌یابد.


علی امامی به خبرنگار آنا گفت: همچنین نرخ هندوانه، طالبی و ملون نیز در ماه مبارک رمضان به ازای هرکیلو 100 تا 200 تومان افزایش می‌یابد.


به گفته او نرخ انواع صیفی‌جات نیز از پنجم ماه رمضان به بعد کاهش یافته و به نرخ‌های قبلی بازمی‌گردد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته