دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مرداد 1396 - 09:31
سرپرست تیم ملی کشتی آزاد در گفت وگو با آنا

قول قهرمانی نمی دهم اما روی سکو قرار می‌گیریم/ با یک تیم جوان راهی پاریس می‌شویم

علی بیات گفت: کشتی‌گیران جوان و آینده‌داری در مسابقات جهانی پاریس شرکت می‌کنند که می‌توانیم با آنها روی سکوی دنیا قرار بگیریم.
کد خبر : 201378

علی بیات سرپرست تیم ملی کشتی آزاد در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد شرایط کشتی‌گیران تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جهانی پاریس گفت: «تیم ملی ایران بعد از المپیک ریو پوست اندازی کرد و جوانان زیادی به اردوهای تیم ملی دعوت شدند. برای مسابقات جهانی پاریس هم کشتی‌گیران باتجربه در کنار جوانان در رقابت‌ انتخابی شرکت کردند که نفرات نخست این مسابقه برای حضور در جهانی پاریس آماده می‌شوند.»


وی در مورد شرایط 8 کشتی‌گیر اعزامی به مسابقات جهانی بیان کرد: «در وزن 57 کیلوگرم رضا اطری نماینده ایران است. اطری در مسابقه انتخابی به مقام نخست رسید اما این کشتی گیر فرازو نشیب زیادی دارد. اما برای حضور در مسابقات جهانی پاریس انگیزه زیادی دارد. حسن رحیمی کشتی‌گیر شناخته شده این وزن است که به دلیل مصدومیت نتوانست خودش را آماده مسابقات کند. فاصله رحیمی با سایر کشتی گیران این وزن زیاد است اما امیدواریم اطری هم بتواند کشتی‌های خوبی در پاریس بگیرد. در وزن 61 کیلوگرم بهنام احسان‌پور عازم پاریس می‌شود. احسان‌پور هم در انتخابی اول شد. بهنام کشتی‌های خوبی می‌گیرد اما در دو رویدادی که قبل از این رقابت‌ها شرکت کرد به راحتی دو مدال را از دست داد. همه کشتی‌گیران خوب 57 کیلوگرم دنیا به 61 کیلو آمده‌اند که همین موضوع باعث می‌شود بهنام کار سختی در پاریس داشته باشد.»


سرپرست تیم ملی ادامه داد: «در 65 کیلوگرم میثم نصیری عازم پاریس می‌شود که کشتی‌های خوبی در انتخابی گرفت. نصیری تجربه زیادی دارد و در مسابقات جهانی و کشورهای اسلامی باکو هم کشتی‌های قابل قبولی گرفت. میثم هم فراز و نشیب زیادی دارد اما امیدوارم بتواند به مدال برسد. در وزن 70 کیلوگرم مصطفی حسین خانی که عنوان‌دار جهان است عازم می‌شود. سایر تیم‌ها روی حسین‌خانی حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و حریفان خوبی در پاریس انتظار او را می‌کشند. امیدوارم حسین خانی را هم روی سکوی مسابقات ببینیم. البته حسین خانی در مسابقات انتخابی به مقام نخست نرسید و سعید داداش‌پور قهرمان این وزن شد اما چون این کشتی‌گیر در مسابقات گذشته‌ای که شرکت کرد نتیجه خوبی نگرفت شورای فنی تصمیم گرفت حسین خانی را عازم پاریس کند.»


بیات افزود: «در وزن 74 کیلوگرم پیمان یاراحمدی نماینده ایران است که آسیب دیدگی جزئی هم دارد اما کادر فنی و رسول خادم با او صحبت کردند و به او گفتند که باید با همین پای آسیب دیده هم کشتی‌ بگیرد و چاره دیگری ندارد. در وزن 86 کیلوگرم هم امید اول تیم ملی حسن یزدانی حضور دارد که انگیزه زیادی دارد تا بعد از کسب طلای المپیک بتواند به مدال طلای جهانی هم برسد. یزدانی رقیب سختی از آمریکا دارد که البته در حد حسن نیست و یزدانی می‌تواند شکستش دهد. در وزن 97 کیلوگرم امیر محمدی را داریم که خیلی نسبت به گذشته فرق کرد. محمدی تجربه خوبی دارد و امیدواریم بتواند به مدال برسد. در سنگین وزن هم یدالله محبی نماینده تیم ملی است که در مسابقه انتخابی هم کشتی‌های خوبی گرفت و کمیل قاسمی را شکست داد. جا دارد از زحمات کمیل قاسمی تشکر کنیم که در همه مسابقات جهانی به واسطه کشتی آخری که او برای ما گرفت قهرمان جهان شدیم.»


وی در پایان گفت: « باید بگویم تیم ملی با نفرات جوانی راهی پاریس می‌شودبه همین دلیل من قول کسب عنوان قهرمانی در این مسابقات را نمی‌دهم اما امیدوارم بتوانیم روی سکوی دنیا قرار بگیریم.»


انتهای پیام/

برچسب ها: حسن یزدانی کشتی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته