دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1394 - 12:22
در گفت و گو با آنا؛

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک: با شرایط فعلی استعفا می‌دهم/ بازیکن تیم ملی به خاطر شغلش به اردو نیامد!

سرمربی تیم ملی ژیمناستیک ایران گفت: اگر شرایط تغییر نکند، پس از رقابت های قهرمانی آسیا از سرمربیگری تیم ملی کناره گیری خواهم کرد.
کد خبر : 20117

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، پس از انتقادات مطرح شده توسط سرمربی تیم ملی ژیمناستیک پیرامون عدم توجه با این رشته ورزشی، معاون وزیر ورزش و جوانان در مصاحبه ای اعلام کرد که ژیمناستیک یک رشته پایه است و نیازمند حما‌یت‌های لازم از سوی وزارت ورزش و جوانان است و این حمایت ها شروع شده است. اما سرمربی تیم ملی ژیمناستیک همچنان اعتقاد دارد با ادامه روند فعلی امیدی به پیشرفت ژیمناستیک در ایران نیست.


محمد آذرپی، سرمربی تیم ملی ژیمناستیک در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، با اشاره به نبود امکانات لازم در اردوهای تیم ملی اظهار داشت: «در ایران همچنان از وسایل قدیمی استفاده می شود. این در حالیست که وسایل ژیمناستیک به طور مرتب دچار تغییر می شود. به طور مثال در دار حلقه و پرش خرک تغییرات زیادی را در وسایل آنها شاهد بوده ایم اما ما همچنان از وسایلی استفاده می کنیم که با نمونه های جدیدشان تفاوت بسیاری دارد.»


​سرمربی تیم ملی ژیمناستیک در پاسخ به این سوال که آیا انصراف یکی از ملی پوشان از اردوهای تیم ملی ژیمناستیک به دلیل مشغله کاری واقعیت داشته؟گفت: «متاسفانه چنین چیزی حقیقت دارد. یکی از ملی‌پوشان ما به تازگی در شهرداری مشغول به کار شده و زمانی که ما این ژیمناستیک‌کار را به تیم ملی دعوت کردیم اظهار داشت که مسئولان شهرداری به وی مرخصی نداده‌اند. به هر حال این ملی پوشان دارای خانواده هستند و باید درآمد ثابت و مکفی داشته باشند.»


آذرپی با اشاره به در پیش بودن مسابقات قهرمانی آسیا در مرداد ماه عنوان کرد: «تا آن زمان هر شرایطی را تحمل می کنیم اما پس از آن، کناره گیری خودم را از تیم ملی اعلام می کنم چرا که واقعا با شرایط فعلی نمی توان فعالیت کرد.»


وی در پایان صحبت هایش درباره نامهربانی های صورت گرفته در قبال رشته ژیمناستیک گفت: «برای بازی‌های آسیایی اینچئون قرار نبود ژیمناستیک‌کاران به این مسابقات اعزام شوند اما با پیگیری های صورت گرفته کمیته ملی المپیک با اعزام ژیمناستیک‌کارها به این مسابقات موافقت کرد. آن زمان آنقدر خوشحال شدیم که از مسئولان کمیته ملی المپیک تشکر کردیم. در بازی‌های آسیایی هم اگر تجربه بیشتری داشتیم می توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم.»



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته