دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1396 - 13:46
معاون سازمان ثبت احوال خبر داد

اختلال در سرویس کارت ملی هوشمند به دلیل کاهش پهنای باند سازمان فناوری اطلاعات

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیت سازمان ثبت احوال عنوان کرد: اختلال سراسری سرویس کارت ملی هوشمند به دلیل کاهش پهنای باند سازمان فناوری اطلاعات است.
کد خبر : 201156

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حمید پارسایی، معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیت سازمان ثبت احوال در نشست صمیمی رئیس سازمان ثبت احوال با اصحاب رسانه درباره اختلال سراسری سرویس کارت ملی هوشمند در دفاتر پیشخوان دولت گفت:‌ ثبت کارت هوشمند ملی در دفاتر پست، پیشخوان دولت و ادارات سازمان ثبت احوال انجام می‌شود که اداره‌های سازمان ثبت احوال از طریق شبکه اینترانت ملی جداگانه باسازمان در ارتباط است.


وی افزود: دفاتر پست نیز از طریق شبکه داخلی به ثبت کارت هوشمند ملی می‌پردازد و اطلاعات را از طریق شبکه ملی به سازمان ثبت احوال منتقل می‌کند اما دفاتر پیشخوان دولت از طریق شبکه ملی اطلاعات و شبکه داخلی خود به انتقال اطلاعات می‌پردازد که این امر باعث شده ما گاهی شاهد قطع و یا ضعیف شدن سیستم در دفاتر پیشخوان دولت شویم.


وی افزود: در روزهای پنج‌شنبه هفته گذشته و یکشنبه و دوشنبه هفته جاری مشکلاتی را در دفاتر پیشخوان دولت شاهد بودیم که علت دقیق آن مشخص نیست اما گفته شده که علت این اختلال، کاهش پهنای باند سازمان فناوری و اطلاعات باشد که گویا این پهنای باند یک سوم کاهش یافته که این امر ما را با مشکل مواجه کرده است.


پارسایی تصریح کرد: سال گذشته نیز با مشکلات زیادی مواجه بودیم به همین دلیل به سازمان فناوری اطلاعات مطرح کرده بودیم که باید پهنای باند خود را افزایش دهند اما متاسفانه این سازمان از خطوط ABSF استفاده می‌کند که این پهنای باند صرفا پاسخگوی نیازهای خانگی است و نیاز به ارتقاء دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب