دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1396 - 12:37

واکنش عربستان به ادعای مخالفان سوری درباره باقی ماندن بشار اسد در قدرت

به‌دنبال انتشار خبری به‌نقل از یک منبع مخالف سوری درباره اظهارات وزیر امور خارجه عربستان نسبت به ماندن رئیس‌جمهوری سوریه در قدرت، یک منبع در وزارت امور خارجه عربستان توضیحاتی منتشر کرد.
کد خبر : 201128

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه العهد، یک منبع در وزارت امور خارجه عربستان در کاربری توئیتر خود نوشت: «عربستان از هیات عالی مذاکره کننده مخالفان سوری برای اقدامات در راستای گسترش اعضاء و یکپارچه‌سازی صف مخالفان حمایت می‌کند.»


این منبع انتشار خبری درباره اینکه در کنفرانس آتی در ریاض پایان نقش ریاض حجاب اعلام می‌شود را تایید کرد. مخالفان سوری پیشتر این موضوع را بیان کرده بودند.


وی در واکنش به انتشار اخباری درباره اینکه عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان به مخالفان گفته است که بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در پست خود باقی می‌ماند، گفت: «برخی رسانه‌ها در انتشار این خبر دقت لازم را به خرج نداده‌اند. موضع عربستان همان مطابق با اصول بیانیه ژنو یک و قطعنامه مذکور است که بر تشکیل دولت انتقالی برای اداره کشور، تدوین قانون اساسی جدید سوریه و فراهم سازی مقدمات انتخابات برای ایجاد آینده جدید سوریه بدون حضور بشار اسد تاکید دارد.»


احمد عسراوی، یک عضو هیات عالی مخالفان سوری روز گذشته (یکشنبه) گفت: «ما در ریاض تنها در زمینه اقدام در راستای برگزاری نشستی گسترده برای حل اختلافات فی‌مابین صحبت کردیم. عادل جبیر، وزیر امور خارجه عربستان در نشستی که با ما داشت خواستار حمایت از راه‌حل سیاسی با هدف حفظ وحدت سوریه شد.»


این عضو هیات عالی مخالفان سوری تصریح کرد: «جبیر گفت که سرنوشت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در دست خود سوری‌ها است و باید با مذاکره حل و فصل شود.»


پیشتر یک منبع مخالف سوری گفته بود عادل جبیر به هیات عالی مذاکره‌کنندگان گفت که بشار اسد در قدرت باقی می‌ماند.


این منبع مخالف افزود: «جبیر به مخالفان سوری گفت باید چشم‌انداز جدیدی بیابند وگرنه کشورهای دیگر درباره سوریه مذاکره می‌کنند و مخالفان در آن مذاکرات جایی نخواهند داشت. وقایع رخ داده بدین معنا است که امکان خروج اسد (از قدرت) در اوایل مرحله انتقالی وجود ندارد و ما باید درباره مدت باقی ماندن او در مرحله انتقالی و صلاحیت او در آن مرحله رایزنی کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته