دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مرداد 1396 - 09:45
در گفت و گو با آنا؛

حسین کیهانی: در مسابقات جهانی ترسیدم/ دویدن در گروه مرگ آسان نبود

ملی‌پوش دوومیدانی ایران گفت: مسابقات جهانی لندن اولین تجربه حضورم در رقابت‌های جهانی بودبه همین خاطر کمی ترسیده بودم.
کد خبر : 201109

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، حسین کیهانی یکی از سه نماینده تیم ملی دوومیدانی ایران در مسابقات جهانی لندن در دوی سه هزار متر با مانع نتوانست از گروه‌اش صعود کند و در رده بیست و چهارم قرار گرفت، کیهانی با اینکه نتوانست به مرحله بعد صعود کند اما موفق شد رکورد ملی را بعد از 26 سال در مسابقات جهانی در دوی 3000 هزار متر با مانع بشکند.


پیش از او سید حمید سجادی با زمان 8:33.89 دقیقه در مهرماه 1370 در کوالالامپور این رکوردرا ثبت کرده بود و حالا کیهانی موفق شد با ثبت زمان 8:33.76 دقیقه این رکورد را به نام خود بزند.


حسین کیهانی دونده دوی سه هراز متر با مانع در گفت و گو با خبرنگار آنا درباره سطح این مسابقات گفت: «‌واقعا شرایط سختی بود، در گروه مرگ قرار داشتم و در دویدن در این گروه کار آسانی نبود ضمن اینکه همه رقبایم از بهترین های جهان بودند. من نه تنها نماینده ایران بلکه تنها نماینده آسیا در این ماده بودم از همین روی حریفان سرسختی داشتم. با توجه به اینکه اولین تجربه جهانی ام بود کمی ترسیده بودم و همین ترس و استرس هم باعث شد نسبت به دیگر حریفان عقب بمانم.»


وی ادامه داد: «من اولین بار بود که در مسابقات جهانی شرکت می کنم و به طور حتم اگر قبل از قهرمانی آسیا به مسابقات بزرگ تری اعزام می شدم در این رقابت ها صدرصد به فینال صعود می‌کردم، متاسفانه ترسی که از این مسابقات داشتم باعث شد از حریفان عقب بیافتم . امیدوارم در مسابقات بعدی با تجربه ای که به دست آوردم بهترین نتیجه را بگیریم.»


کیهانی همچنین در مورد رکوردشکنی‌اش دراین رقابت‌‌ها اظهار کرد: «‌خیلی خوشحالم که بعد از نزدیک به سه دهه این رکورد شکسته و به نام من ثبت شد.این اتفاق باعث شد تا انگیزه ام دو برابر شود و در رقابت های پیش رو بیشتر تلاش کنم. البته همه این موفقیت‌ها را مدیون سجادی مربی ام هستم چرا که او با برنامه ریزی درستی که داشت باعث شد بدنم به موقع آماده شود به طور حتم اگر او در مسابقات جهانی کنارم بود بهتر از این عمل می‌کردم، او خودش تجربه چندین المپیک و جهانی رو داشته و حضورش قوت قلب برای من بود اما متاسفانه این امکان از طرف فدراسیون فراهم نشد و من در جهانی بدون مربی بودم.»


وی ادامه داد: «‌از رکوردم راضی هستم به هر حال ما در دوی سه هزار متر با مانع 26 سال است که رکوردشکنی نداشتیم و این اتفاق حالا به نام من رقم خورد البته می توانستم زیر 8.30 رکورد بزنم اما متاسفانه همانطور که گفتم ترس از این مسابقات بر روی عملکردم تاثیر گذاشت، به هر حال ثبت چنین زمانی در یک تورنمنت جهانی کار آسانی نبود.»


کیهانی به فاصله زیاد دوومیدانی ایران با جهان اشاره کرد و گفت: «نه تنها ایران بلکه باید بگویم دوومیدانی آسیا فاصله زیادی با جهان دارد. در رقابت‌های جهانی در دوی سه هزار متر با مانع آفریقایی ها حرف اول را می زنند و حتی در برخی مسابقات آمریکایی ها خیلی بهتر کار می کنند.»


وی در پاسخ به سوال که آیا مشکلات صدور ویزا برای رفتن به لندن در عملکرد او تاثیر گذاشت یا خیر، عنوان کرد:«نه برای من این موضوع چندان اهمینی نداشت چرا که طبق برنامه ریزی مربی ام باید همان روز پنج شنبه عازم لندن می شدم اما در مورد سایر ورزشکاران این شرایط کمی سخت بود. »


انتهای پیام/

برچسب ها: حسین کیهانی
ارسال نظر
قالیشویی ادیب