دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1396 - 12:06

مردم موریتانی به اصلاح قانون اساسی رای دادند

مردم موریتانی در یک همه‌پرسی که شنبه برگزار شده بود به اصلاحات قانون اساسی رای دادند که شامل انحلال مجلس سنا و تغییر پرچم این کشور می‌شود.
کد خبر : 201106

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری روسیاالیوم، در همه‌پرسی روز شنبه حدود 53 درصد از مجموع 85 درصد مردم موریتانی به اصلاح قانون اساسی رای دادند.


اصلاحات قانون اساسی پیشنهادی بود که پیشتر محمد ولد عبدالعزیز، رئیس‌جمهوری موریتانی مطرح کرده بود و در پارلمان این کشور تصویب شد، ولی سنا آن را نپذیرفت و از رئیس‌جمهوری موریتانی خواست تا نسبت به این موضوع تجدیدنظر کند.


رئیس‌جمهوری موریتانی مخالفت مجلس سنا با اصلاحات قانون اساسی را رد کرد و با استفاده از ماده 38 قانون اساسی که اجازه برگزاری همه‌پرسی را درباره موضوعات بزرگ ملی می‌دهد، این طرح را به همه‌پرسی گذاشت.


طبق اصلاحات قانون اساسی، مجلس سنا منحل و تبدیل به شوراهای محلی می‌شود. همچنین تعدادی از تشکل‌های دینی در یکدیگر ادغام و بخش محیط زیست به به حوزه‌های تحت پوشش شورای اقتصادی و اجتماعی اضافه می‌شود.


اما درباره پرچم موریتانی، دو نوار قرمز به بالا و پایین پرچم اضافه می‌شود که نماد خون‌های قربانیانی است که در راه استقلال این کشور از فرانسه در سال 1960 جان دادند.



انتهای پیام/

برچسب ها: موریتانی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته