دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مرداد 1396 - 08:23
محمدحسین نژاد فلاح در گفت و گو با آنا؛

برانکو را من به پرسپولیس آوردم اما حفظ او مهمتر بود/ هیات مدیره جدید همگرا هستند

مدیرعامل سابق پرسپولیس گفت: آوردن برانکو به پرسپولیس کار من بود ولی کار مهم‌تر را مدیران فعلی پرسپولیس انجام دادند که این مربی را حفظ کردند.
کد خبر : 201087

محمدحسین نژاد فلاح در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد ترکیب جدید هیات مدیره پرسپولیس گفت: «پرسپولیس در دو سال گذشته بهترین تیم ایران بود و برانکو موفق شد یک نایب قهرمانی و یک قهرمانی را برای سرخپوشان به ارمغان بیاورد. در فصل جدید هم اسکلت اصلی تیم حفظ شد و با اضافه شدن بازیکنان جدید سرمربی تیم نقاط ضعف فصل گذشته را ترمیم کرد. در واقع پرسپولیس در این برهه زمانی مشکل فنی ندارد و تنها دغدغه این تیم مشکلات اقتصادی باشگاه است. لذا بر همین اساس افرادی که در هیات مدیره انتخاب شدند باید سعی کنند که مشکلات اقتصادی پرسپولیس را حل کنند.»


وی ادامه داد: «نکته مثبتی که در هیات مدیره جدید وجود دارد حفظ وضع موجود است و 2 چهره جدید در کنار 3 عضو قبلی آدم‌های همگرایی هستند که می‌توانند بدون هیچ چالشی کار را پیش ببرند. هیات مدیره پرسپولیس در دوره گذشته هم مشکل حاشیه‌ای نداشت و 3 عنصر اصلی آن در هیات مدیره جدید هم حضور دارند که می‌توانند در کنار چهره‌های اقتصادی جدید مشکلات باشگاه را حل کنند.»


مدیرعامل سابق پرسپولیس در مورد حل شدن مشکلات اقتصادی باشگاه گفت: «برای حل شدن مشکل اقتصادی باشگاه باید به صورت پکیجی به این موضوع نگاه کرد. باشگاه می‌تواند از راه‌های گوناگونی درآمدزایی کند که بلیت فروشی، تبلیغات محیطی و جذب اسپانسر از راه‌های اصلی درآمدزایی است. ضمن اینکه حق پخش تلویزیونی هم می‌تواند کمک زیادی به پرسپولیس و سایر باشگاه‌ها برای حل کردن مشکلات اقتصادی آنها کند. صداوسیما استدلال غیرمنطقی برای این موضوع دارد و باید مثل سایر کشورها حق پخش تلویزیونی را به باشگاه‌ها واگذار کند.»


وی افزود: «راه دیگری که باشگاه‌ها می‌توانند با توجه به آن در آمدزایی کنند توجه به تیم‌های پایه است. متاسفانه باشگاه‌های ما می‌خواهند با کمترین هزینه و در کمترین فرصت ممکن به درآمد برسند. با یک هزینه کم در تیم‌های پایه و جذب استعدادهای برتر می‌توان آنها را پرورش داد و با مبلغ بسیار بالاتر به کشورهای دیگر ترانسفر کرد که یکی از بهترین راه‌های درآمدزایی برای پرسپولیس قدم گذاشتن در این راه است.»


نژادفلاح در ادامه در مورد حضور برانکو در پرسپولیس که در زمان مدیر عاملی او اتفقا افتاد گفت: «برانکو مربی شناخته شده‌ای در فوتبال ایران و اروپا بود و من هم زمانی که این مربی در تیم ملی مشغول بود کاملا او را رصد کردم و علاقه زیادی به شخصیت برانکو داشتم. در این زمینه با هر فردی هم که مشورت کردیم موافق حضور این مربی در پرسپولیس بودد ولی اعلام می‌کردند که بعید است که برانکو راضی شود به فوتبال ایران بیاید. ما هم بعد از مذاکراتی که با برانکو داشتیم موفق شدیم او را متقاعد کنیم که برای همکاری با باشگاه پرسپولیس به ایران بیاید.»


وی ادامه داد: «در صحبت‌هایی که با برانکو داشتیم اعلام کردیم که نمی‌خواهیم از هیچ کس در باشگاه دستور بگیرد و هر برنامه‌ای که خودش مدنظر تیم می‌داند را اجرا کند. متاسفانه در فوتبال ایران مدیرعامل گاهی اوقات در امورات فنی دخالت می‌کند اما ما تصمیم گرفتیم اختیار تام به برانکو بدهیم تا او بتواند برنامه‌هایش را در پرسپولیس اجرایی کند.»


مدیرعامل سابق پرسپولیس با تمجید از عملکرد مدیران فعلی باشگاه در حفظ برانکو گفت: «آوردن برانکو به پرسپولیس کار من بود ولی کار مهم‌تر را مدیران فعلی پرسپولیس انجام دادند که این مربی را حفظ کردند. ضمن اینکه جا دارد از زحمات هدایتی هم تشکر کنیم که با قول‌های مساعدی که به ما دادند خیال ما را جمع کردند تا بدون هیچ استرس مالی برانکو را به تهران بیاوریم. البته برانکو خودش بیشترین کمک را برای انعقاد این قرارداد داشت ولی همین که هدایتی به ما گفت در مورد قرارداد برانکو نگران مسائل مالی نباشید برای ما بسیار ارزشمند بود. پرسپولیس در حال حاضر بهترین بازیکنان ایران را دراختیار دارد و انگیزه زیادی هم برای قهرمانی در آسیا دارد و امیدوارم هیات مدیره جدید بتواند با حل مشکلات اقتصادی از نظر روحی تیم را در وضعیت خوبی قرار دهد تا به این عنوان برسد.»


انتهای پیام/

برچسب ها: برانکو پرسپولیس
ارسال نظر
قالیشویی ادیب