دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1396 - 11:39

رئیس فدراسیون هندبال در انتظار معرفی سرپرست؛گل به خودی در فدراسیون پر حاشیه

رئیس فدراسیون هندبال گفت:منتظر معرفی سرپرست از سوی وزارت ورزش هستم تا فدراسیون را تحویل او بدهم .
کد خبر : 201075

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، 17 اسفندماه سال 95 بود که تکلیف فدراسیون هندبال مشخص شد و علیرضا رحیمی بر مسند ریاست این فدراسیون نشست. با آمدن رحیمی به فدراسیون هندبال موجی از امید در بین اهالی این رشه ورزشی ایجاد شد؛ هندبال به ساحل آرامش رسید، لژیونرهای هندبال دوباره به تیم ملی برگشتند و اردوی تیم ملی هم با هدایت علیرضا حبیبی برگزار شد. تکلیف لیگ هندبال هم مشخص و تصمیمات خوبی برای برگزاری آن گرفته شد.


هندبال در چنین شرایطی بود که خبر استعفای رحیمی در تاریخ 9 مرداد منتشر شد؛ خبری که با تایید رئیس فدراسیون هندبال مواجه شد و او به صراحت اعلام کرد منتظر است وزارت ورزش و جوانان با استعفای او موافقت کند.


علیرضا رحیمی درمورد استعفایش از سمت ریاست فدراسیون هندبال در همین تاریخ گفت: «واقعیت این است که شرایط کاری برای من در فدراسیون هندبال سخت شده بود و به همین دلیل تصمیم گرفتم از سمت خودم کناره‌گیری کنم. چند میلیارد بدهی از سال 89 تا 95 بر دوش فدراسیون بود که سختی کار را مضاعف می‌کرد.»


وی ادامه داد: «بابت پرداخت بدهی‌ها وزارت ورزش به من قولی نداده بود، اما من انتظار داشتم که کمکم کنند. زمانی که من سرکار آمدم پیش‌بینی همه چیز را می‌کردم، غیر از بداخلاقی‌ها. واقعاً فضای سختی در هندبال ایجاد شده و متاسفانه کسی به کسی احترام نمی‌گذارد. از همین رو ترجیح دادم تا در شرایط فعلی استعفا بدهم.من منتظر هستم که نفری جایگزین معرفی شود تا فدراسیون را تحویل دهم اما تا آن موقع نباید کارهای فدراسیون تعطیل شود.»


البته در همین 5 ماهی که از دوران حضور رحیمی در فدراسیون هندبال می‌گذرد،این فدراسیون به دلیل بدهی های سرسام آور در یک قدمی تعلیق قرار گرفت اما با رایزنی وی این موضوع حل و فصل شد و خطر تعلیق از هندبال ایران دور شد.


رحیمی حالا با فدراسیونی روبه رو است که تا به امروز فقط 7 میلیارد ریال بدهی آن را پرداخت کرده اما همچنان بدهی های خارجی و داخلی این فدراسیون بر قوت خودش باقی مانده‌است.


او قبل از استعفایش بار‌ها در مصاحبه‌هایش اعلام کرده بود اگر وزارت ورزش به هندبال ورود نکند و حمایت نکند از پس مشکلات برنمی آید و نمی‌تواند بدهی های گذشته این فدراسیون را پرداخت کند. به هر روی این مدیر باسابقه این روزها حرف از رفتن می زند اما با اینکه استعفایش را به وزارت ورزش و جوانان تقدیم کرده‌ است ولی همچنان در فدراسیون حاضر و کار‌های این فدراسیون را پیش می‌برد.


البته در این میان وزارت ورزش و جوانان با استعفای او موافقت نکرده و رحیمی هم که به گفته خودش دلش برای هندبال می سوزد مانند گذشته کارش را ادامه می دهد تا شاید وزارت ورزش و جوانان با استعفای او موافقت کند تا او عطای هندبال را به لقایش ببخشد و از این فدراسیون برود .


محمدرضا رجبی در مورد فعالیت‌های رحیمی پس از استعفایش به خبرنگار آنا گفت:«مشکلات هندبال خیلی زیاد است، ما علاوه بر مسائل مالی با برخی حواشی از طرف عده‌ای روبه‌رو هستیم که واقعا کار را برای ما سخت کرده‌است. متاسفانه این افراد در دوره‌های قبل هم حضور داشتند و برای هندبال حاشیه درست می‌کردند. هر مدیری دیگری هم با این شرایط روی کار بیاید حق دارد از رفتن حرف بزند. در این مدتی که رحیمی استعفایش را به وزارت ورزش اعلام کرده شخصا امور را پیگیری می کند تا برنامه‌های هندبال عقب نیفتد اما او تنهایی نمی‌تواند مشکلات هندبال را حل کند و اگر وزارت ورزش و جوانان به این موضوع ورود نکند رحیمی هم از هندبال می رود.»


وی ادامه داد:« با روی کار آمدن رحیمی همه ما امیدوار شدیم که هندبال به روزهای خوبش بر می گردد اما تا زمانی که وزارت برای حل مشکلات هندبال وارد میدان نشود مشکلات حل نمی‌شود و در نهایت رحیمی باید از بین ماندن یا رفتن یکی را انتخاب کند. جامعه هندبال به دنبال حضور او در فدراسیون هستند چرا که با ورودش مشکلات با اینکه بر قوت خود بود اما نظم در فدراسیون حاکم شد.»


رجبی در پاسخ به این سوال که وزارت ورزش و جوانان پس از استعفای رحیمی با او جلسه ای گذاشت یا نه عنوان کرد:« قاعدتا باید این جلسه هر چه زودتر برگزار شود تا تکلیف فدراسیون مشخص شود. آخرین مطلبی که از سوی وزارت مطرح شده است این بود که موافق رفتن رحیمی نیستند و کمک خواهند کرد که رحیمی به ریاست فدراسیون باز گردد اما خوب باید ببینیم چه اتفاقی رخ می‌دهد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته