دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 مرداد 1396 - 11:16
درگفت و گو با آنا؛

مشتاقی: در المپیک توکیو هم طلا می گیریم/ جوانان با کار اصولی قهرمان جهان شدند

عضو شورای فنی کشتی فرنگی گفت: تیم کشتی جوانان با یک کار اصولی قهرمان جهان شد که با ادامه همین روند کشتی‌گیران ما می‌توانند در المپیک 2020 توکیو مدال طلا بگیرند.
کد خبر : 201024

بهرام مشتاقی درباره قهرمانی تیم جوانان کشتی فرنگی در رقابت های جهانی به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «بستر سازی چند سال اخیر فدراسیون کشتی نتیجه داد و برای نخستین بار تیم ایران قهرمان کشتی فرنگی جوانان جهان شد. پارسال تیم نوجوانان قهرمانی جهان را بدست آورده بود و دو سال قبل هم تیم نوجوانان در رده سوم جهان قرار گرفت. بستر سازی ادامه یافت تا اینکه جوانان ما قهرمان جهان شدند.»


او ادامه داد: «سال گذشته دادمرزی و کاویانی در نوجوانان جهان قهرمان جهان شده بودند و امسال هم در جوانان به مدال طلا رسیدند. این موضوع بیانگر آن است که اگر در رده های پایه کار اصولی صورت پذیرد قهرمانی‌های کشتی ایران دائمی می شود. همین جوان ها که دیشب قهرمان جهان شدند با حمایت و برنامه ریزی مناسب می توانند تا المپیک 2020 توکیو به بالاترین سطح ممکن برسند و در آنجا نیز سر به آسمان بتابانند و با کسب مدال طلا در جهان سرداری کنند.»


عضو شورای فنی کشتی فرنگی افزود:«خوشبختانه در کشور ایران چشمه جوشان کشتی در حال فوران است و شاهد هستیم که نسل بعدی کشتی فرنگی ایران در حال ساخته شدن است. الان با برگزاری رقابتهای انتخابی در تمامی رده های سنی کشتی گیران ایران همه پر انگیزه هستند و می خواهند بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.در همین تیم جوانان که قهرمان جهان شد 6 نفر از ملی پوشان برای اولین بار در رقابت های جهانی شرکت کرده بودند وجالب اینکه همه این بچه ها از دل رقابت های انتخابی به تیم ملی راه یافته بودند. پس نتیجه می گیریم مسابقات متعدد انتخابی باعث می شود تا همواره برترین ها به تیم های ملی راه پیدا کنند.»


وی ادامه داد: «در یک دهه قبل اصلا بستر سازی مناسبی در رده های سنی نوجوانان و جوانان صورت نمی گرفت و کسی به فکر ساختن پایه های کشتی ایران نبود این کار باعث شده بود که بسیاری از کشتی گیران دچار دلزدگی شوند ولی با تصمیمات درست رسول خادم امروز ایران در تمامی رده های سنی دارای کشتی‌گیران آمده است که همه آنها آینده کشتی ایران را رقم می زنند. ما چه باشیم و چه نباشیم خواهان این هستیم که کارهای سیستماتیکی که امروز فدراسیون کشتی اجرا می کند در آینده نیز ادامه یابد تا دست مربیان تیم های ملی برای انتخاب نفرات اول مسابقات مختلف باز باشد.»


مشتاقی درباره گلایه برخی کشتی گیران از اینکه شورای فنی پس از رقابت های انتخابی نفرات اول را برای مسابقات بین الملی انتخاب نکرده است گفت: «تلاش شورای فنی همواره بر این بوده که راهنمای مناسبی برای اعضای کشتی ایران باشد. اگرچه من هیچ وقت به خاطر ندارم کشتی گیری از شورای فنی رضایت داشته باشد و همواره از ما طلبکار بوده اند اما تصمیمات در شورای فنی انفرادی نیست و ما بدون حب و بغض درباره تیم ملی تصمیم میگیریم.»


انتهای پیام/

برچسب ها: بهرام مشتاقی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته