دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

دو پایگاه راهبردی جبهه النصره منهدم شد

در این عملیات، نیروهای سوری و مقاومت با حملات گسترده توانستند ضربات سنگینی را به عناصر تروریستی جبهه النصره و فیلق الرحمن وارد کنند.
کد خبر : 201023

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا از مشرق، آخرین تحولات میدانی از غوطه شرقی دمشق حاکیست، پس از آرامش نسبی چند روزه در محورهای مختلف، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت عملیات ضد تروریستی را در محله عین ترما دوباره از سر گرفتند.


در این عملیات، نیروهای سوری و مقاومت با حملات گسترده توانستند ضربات سنگینی را به عناصر تروریستی جبهه النصره و فیلق الرحمن وارد کنند.


در جدیدترین پیشروی ها، نیروهای متحد موفق شدند بر ساختمان های شرقی میدان المناشر به طور کامل مسلط شوند.


عملیات در حومه این میدان برای پیشروی به سمت مسجد الفرقان در دستور کار قرار دارد. میدان المناشر در جنوب محله جوبر واقع شده است.


در جریان درگیری ها 40 تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند. در محور جنوبی محله عین ترما هم مواضع تروریست های جبهه النصره به شدت با آتش توپخانه و موشک هدف قرار گرفته شد. در این حملات اتاق های عملیات و انبارهای سلاح تروریست ها منهدم شدند.


خبرها حاکیست، تحرکات تروریست ها در این منطقه به طور کامل فلج شده و تعدادی از مجتمع های مسکونی در منطقه « کازیه سنبل» به کنترل نیروهای سوری و مقاومت در آمده است. در این محور همچنین منطقه « حاره السوزکی» و ساختمان های حومه به کنترل نیروهای متحد درآمد.


از سویی دیگر، یگان موشکی جبهه مقاومت موفق شد در یک حمله دقیق، دو پایگاه اصلی تروریست های جبهه النصره به نام ها الخنسا و الجحا را هدف قرار دهد و به طور کامل نابود کند. بافت فشرده، مین گذاری و وجود تونل ها در محله عین ترما باعث شده پیشروی ها در این منطقه با کندی ادامه یابد.


به گزارش مشرق، در جریان عملیات جدید پاکسازی محله عین ترما، 500متر مربع از مساحت آلوده از اشغال عناصر تروریستی خارج شد تا مجموع مساحت آزاد شده در این محور به بیش از 6 کیلومتر برسد.فاصله نیروهای جبهه مقاومت با پل راهبردی « زملکا» همچنان 900 متر است. درصورت رسیدن نیروهای متحد به این پل، تروریست ها در محله جوبر ( غده سرطانی دمشق) محاصره می شوند.



انتهای پیام/

برچسب ها: جبهه النصره دمشق
ارسال نظر
هلدینگ شایسته