دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 خرداد 1394 - 11:28

آغاز سفرهای دیپلماتیک وزیر امورخارجه ایران به عمان و کویت

وزیر امورخارجه ایران برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های عمان و همچنین شرکت در چهل و دومین اجلاس وزرای امورخارجه سازمان همکاری اسلامی راهی عمان شد و پس از آن به کویت می‌رود.
کد خبر : 20087

به‌گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه ایران برای شرکت در اجلاس وزرای امورخارجه سازمان همکاری اسلامی وارد مسقط پایتخت عمان شد و مورد استقبال مقام‌های سیاسی این کشور قرار گرفت.


قرار است وزیر امور خارجه در این سفر با یوسف بن علوی وزیر خارجه عمان و مقام‌های سیاسی این کشور درباره مسایل دو جانبه، منطقه‌ای و بین المللی دیدار و گفت‌و‌گو کند.


امضای موافقت نامه تعیین مرز دریایی میان عمان و جمهوری اسلامی ایران از دیگر برنامه‌های وزیر امورخارجه کشورمان در این سفر است.


همچنین قرار است وزیر امورخارجه کشورمان بعد از سفر به عمان برای شرکت در چهل و دومین اجلاس وزاری خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی که سه شنبه وچهارشنبه (پنجم و ششم خرداد) درکویت برگزار می‌شود راهی این کشور شود.


علاوه بر وزرای خارجه و مقامات کشورهای عضو، مقاماتی از کشور‌ها و سازمان‌های ناظر در این اجلاس دو روزه حضور خواهند داشت.


چهل و دومین اجلاس سالانه وزرای امورخارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی قرار است چهارشنبه و پنجشنبه (6 و 7 خرداد) در کویت برگزار شود که ظریف در این نشست نیز حضور خواهد داشت.


در این نشست دو روزه درباره آخرین تحولات منطقه به‌ویژه اوضاع فلسطین، سوریه، یمن و لیبی گفت‌وگو می‌شود.سال گذشته این اجلاس در ریاض برگزار شد.


سفر محمد جواد ظریف وزیرامورخارجه کشورمان به عمان و کویت را می‌توان در راستای سیاست اصولی دولت تدبیر و امید برای گسترش همکاری‌های دوجانبه و منطقه‌ای در مقابله با خشونت، افراطی‌گری و حل و فصل مسالمت آمیز بحران در منطقه ارزیابی کرد.


جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عمان همواره روابط بسیار حسنه‌ای داشته‌اند و تهران در میان ۶ کشور ساحلی جنوب خلیج فارس، بهترین و نزدیک‌ترین روابط را با سلطان نشین عمان دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته