دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معرفی پهنه‌های اکتشافی ایمیدرو؛

محدوده منگنز و مس در استان سیستان و بلوچستان شناسایی شد

مدیر اکتشاف طرح توانمندسازی ایمیدرو گفت: در محدوده سراوان ذخایر منگنز و در جنوب زاهدان محدوده مس شناسایی شده که در فاز اکتشاف عمومی قرار گرفت.
کد خبر : 200755

کیامرس شیرخانی مدیر اکتشاف طرح توانمندسازی ایمیدرو درباره عملیات اکتشافات پهنه‌ها به خبرنگار اقتصادی آنا گفت: عملیات اکتشاف در 21 استان و در قالب 24 پهنه بر اساس استانداردهای بین‌المللی در حال انجام بوده و از مجموع 250 هزار کیلومتر مربع محدوده تحت اکتشاف این سازمان نیز 220 هزار کیلومتر مربع، توسط طرح توانمندسازی در حال اکتشاف است.


وی ادامه داد:‌ این سازمان در سه محدوده ناحیه سراوان،‌ فاز اکتشافاتی خود را آغاز کرده و در این محدوده به دنبال ذخایر منگنز است ضمن آنکه کار اکتشافی نخستین پهنه در استان سیستان و بلوچستان نیز در عمق بیست کیلومتری کماکان ادامه دارد.


مدیر اکتشاف طرح توانمندسازی ایمیدرو با اشاره به شناسایی محدوده مس در همین استان اظهارکرد: در جنوب زاهدان یک محدوده از مس شناسایی شده اما به طور کلی در این استان 28 اندیس به مساحت 713 کیلومتر تحت اکتشاف وجود دارد و پهنه‌ای دیگر در سیستان‌و‌بلوچستان در فاز اکتشاف عمومی قرار دارد.


وی در ادامه با اشاره به دیگر محدوده‌های امیدبخش در اقصی نقاط کشور اشاره کرد و گفت: فاز پی‌جویی و اکتشاف عمومی پهنه‌هایی همچون خراسان جنوبی، پیرانشهر، خوش ییلاق، تکاب، قزل اوزن، چار اویماق، زرشوران، طارم، اسفندقه، سنقر، جازموریان، بهرام گور و سیاه جنگل در حال انجام است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته